فروش میلگرد کروم سخت
متال طاها

انواع فولاد spk

انواع فولاد spk در دسته فولادهای ابزار سرد قرار می گیرد. فولادهای ابزار سرد کار عمدتاً فولادهای پر کربن هستند که حاوی عناصر آلیاژی تنگستن، منگنز، کروم و مولیبدن هستند.

این افزودنی های آلیاژی سختی پذیری را افزایش می دهند و اجازه می دهند فولاد با تغییر شکل کمتری سخت شود. از فولادهای سرد کار در مواردی استفاده می شود که دمای کار بیش از 260 درجه سانتیگراد نباشد.

انواع فولاد spk

بدون شک این گروه از فولادها را می توان از پرمصرف ترین فولادهای مورد استفاده در ساخت ابزار دانست، زیرا قیمت آنها به دلیل توزیع گسترده، نسبتاً پایین است.

فولاد های ابزار سرد کار شامل سری O (سخت شدن روغن)، سری A (سخت شدن با هوا) و سری D (میزان کروم و کربن بالا) است.

فولادهای مورد استفاده برای برش یا شکل دادن مواد در دماهای پایین. این گروه دارای سختی و مقاومت در برابر سایش بالا، ویسکوزیته متوسط ​​است.

برای اطلاع از قیمت انواع فولاد spk با کارشناسان ما در مجموعه متال طاها در تماس باشید.

انواع فولاد spk

SPK

در حالت آنیل شده، انواع فولاد spk از فریت و کاربید تشکیل شده اند. همیشه باید از گرافیتی شدن فولادهای ابزار اجتناب شود. آلیاژهای کار سرد جایگزین بسیار بهتری برای فولادهای ابزار کربنی هستند.

با افزودن کروم، منگنز و مولیبدن، این فولادها سختی بسیار بهتری از خود نشان می دهند.

همچنین افزودن تنگستن و وانادیوم باعث افزایش میزان کاربید در انواع فولاد spk می شود که مقاومت به سایش را افزایش می دهد.

این فولادها در برابر سایش بسیار مقاوم بوده و دارای ویژگی هایی مانند مقاومت نسبتاً بالاتر در برابر ضربه با تمایل کم به تغییر شکل هستند. فولادهای سرد کار شده برای برش قطعات مناسب هستند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  ویژگی های ورق هاردوکس

انتخاب عیار مناسب فولاد سرد کار بستگی به شرایط استفاده از ابزار و کاربرد آن دارد:

بسته به فرآیندهای مورد استفاده و خواص مورد نیاز، انتخاب عیار مناسب با ترکیبی از چهار ویژگی اصلی ماشین‌کاری. ، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر پوسته شدن، ترک خوردگی، خوردگی و تخریب و همچنین دوام در برابر تاب برداشتن و فرو رفتن به دست می آید.

خرید فولاد spk از آلیاژی از فلزات کروم و کربن ساخته شده است که به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. برای تولید آن معمولا از روش های نورد سرد و ریخته گری استفاده می شود.

فولاد spk

تنوع فولاد SPK

این فولاد حاوی مقدار زیادی کروم است و به همین دلیل از سختی و دوام بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که با تغییر درصد عناصر اصلی در این فولاد و افزودن برخی عناصر مانند وانادیوم و تنگستن، فولادهایی از انواع Spk-R و Spk-NL به دست می آید. فولاد SPK از آلمان و چین وارد می شود.

انواع فولاد spk برگرفته از Special K. فولاد Spk ابتدا در آلمان و سوئد تولید شد و سپس کشورهایی مانند اتریش و آمریکا شروع به تولید کردند. این فولاد در میان تولیدکنندگان فولاد و قالب های رده بالا نیز محبوب است.

پس از آزمایش های متعدد، دو فولاد SPK-R و SPK-NL با استفاده از 1.2080 تولید شد.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  ورق ST52

انواع فولاد spk دارای محتوای کربن و کروم بالایی است، بنابراین دستیابی به سطحی از مقاومت در برابر سایش برای افزایش طول عمر و عملکرد این فولادها همیشه مفید است، برخی از گریدهای این گروه حاوی آلیاژ مولیبدن هستند که به افزایش سختی و چقرمگی فولاد کمک می کند.

درصد وانادیوم مقاومت سایش بالاتری را در برابر ابزار و ابزار برش ایجاد می کند و در نتیجه دوام فولاد را افزایش می دهد. این گروه از فولادها شامل سه گرید 1.2080، 1.2436 و 1.2379 می باشد.

کاربرد spk

فولاد 1.2080 (فولاد SPK)

فولاد کار سرد AISI D3 که با نام‌های DIN 1.2080 (استاندارد آلمانی) و JIS SKD1 (استاندارد ژاپنی) نیز شناخته می‌شود، یک فولاد آلیاژی با میانگین کروم 12 درصد است.

انواع فولاد spk قابل عملیات حرارتی بوده و دارای سختی 58-64 Rockwell می باشد. با توجه به مقدار زیاد کاربیدهای سخت در زمینه فولاد، فولاد D3 سرد کار شده دارای چقرمگی متوسط، پایداری ابعادی، مقاومت فشاری و مقاومت در برابر سایش بسیار بالا است.

محیط خنک کننده در عملیات حرارتی روغن است. با این حال، بخش های کوچک پس از آستنیته شدن را می توان با استفاده از خلاء با گاز خنک کرد. این فرآیند باعث می شود ابزارهای ساخته شده از فولاد ابزار سرد D3 در هنگام سخت شدن شکننده شوند.

انواع فولاد spk | متال طاها

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری