متال طاها

ورق هاردوکس یا ورق فولادی مقاوم در برابر سایش چیست؟

ورق هاردوکس یا ورق فولادی مقاوم در برابر سایش چیست؟ سایش، خوردگی و زنگ زدگی سه عامل اصلی شکست ورق فولادی هستند، بنابراین فرآیند نورد برای افزایش طول عمر ورق فولادی ایجاد شد. است.

ورق هاردوکس به دلیل استحکام مکانیکی بالا برای ساخت تجهیزات سنگین صنعتی استفاده می شود. برای اطلاع از قیمت آهن آلات و یراق آلات می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. تاریخچه این ورق ها به سال 1975 برمی گردد.

این ورق ها اولین بار توسط مردی در سوئد به نام یوهان آگوست بریل ساخته شد. با توجه به ویژگی های این ورق توانست به سرعت جایگاه خود را در بین صنایع مختلف به ویژه صنعت راه سازی پیدا کند.

پس از رایج شدن این برگ در سوئد، به تدریج این برگ در سایر کشورهای جهان نیز شناخته شد و برای مصارف مختلفی از آن استفاده می کنند. هستند. ورق هاردوکس سبک وزن است، بنابراین در ابزارهایی که وزن مواد به کار رفته در ساخت آن بسیار مهم است، استفاده می شود. Data has be en c reat

برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.

مواد به کار رفته در ساخت ورق های هاردوکس مقاومت آن را افزایش می دهد به عنوان مثال می توان از این ورق های فولادی برای فرآیندهای جوشکاری استفاده کرد. ورق های فولادی مقاوم در برابر سایش جوش پذیری بالایی دارند.

همچنین توانایی اجرای کلیه فرآیندهای صنعتی و ماشینی را دارند. یکی از خواص ورق های فولادی که آن را از سایر مصالح متمایز می کند، انعطاف پذیری آن است.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  لوله پلی اتیلن

ورق هاردوکس یا ورق فولادی مقاوم در برابر سایش چیست؟

برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.

گاهی اوقات رسوبات باقی مانده بر روی ورق های فولادی باعث عدم انعطاف ورق فولادی می شود. ورق های فولادی برای استفاده در زمینه های مختلف طبقه بندی و دسته بندی می شوند. طبقه بندی ورق های هاردوکس بر اساس سختی آنها می باشد.

ورق های هاردوکس توسط یک مهندس سوئدی در مقیاس برینل درجه بندی شدند.

ورق هاردوکس 400: سیلیکون موجود در اکثر مواد هاردوکس 400 این ماده باعث افزایش انعطاف پذیری می شود که در سرعت خمش ورق های هاردوکس بسیار موثر است.

ورق هاردوکس یا ورق فولادی مقاوم در برابر سایش چیست؟
ورق هاردوکس یا ورق فولادی مقاوم در برابر سایش چیست؟

محدوده ضخامت ورق های هاردوکس بسیار کم است، سختی آن کمتر از سایر ورق های هاردوکس است. از این ورق ها برای ساخت جعبه استفاده می شود زیرا در برابر سوراخ شدن بسیار مقاوم هستند.

ورق هاردوکس 450 : تفاوت هاردوکس 450 با هاردوکس 400 در میزان کربن، ژرمانیوم و بور است که میزان این مواد در هاردوکس 450 باعث افزایش استحکام هاردوکس در برابر سایش و انقباض ناشی از هوا می شود.

ورق های فولادی مقاوم در برابر سایش به طور گسترده برای ساخت ابزارهای حفاری استفاده می شود.

هاردوکس 500: هاردوکس 500 در دو محدوده ضخامت تولید می شود: محدوده اول نازک تر اما سخت تر است. در محدوده دوم، ضخامت بیشتر است، اما درجه سختی کمتر است.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  لوله مانیسمان

هاردوکس 500 حاوی کربن و فسفر کمتری نسبت به ورق های فولادی 400 و 450 مقاوم در برابر سایش است.این نوع ورق فولادی مقاوم در برابر سایش برای ساخت گاوصندوق بسیار مناسب است.

کربن کمتری که در ساخت ورق هاردوکس 500 استفاده می شود این نوع ورق فولادی را سخت تر می کند..

هاردوکس 550: این نوع صفحه سایش بسیار نازکتر از دو نوع دیگر است. اما سختی آن به دلیل کربن کمتر بسیار بالاست. این نوع هاردکس استحکام و مقاومت بالایی در برابر سایش دارد.

اغلب، ورق های این نوع برای دستگاه های صنعتی استفاده می شود. هاردوکس 600: هاردوکس 600 دارای بالاترین سطح استحکام و دوام در بین ورق های فولادی مقاوم به سایش است.

محدوده ضخامت این نوع ورق های فولادی بسیار زیاد است که با افزایش ضخامت، سختی آنها کاهش می یابد. برای پروژه های سنگین از این نوع ورق های فولادی مقاوم به سایش استفاده می شود.

هزینه اجرای پروژه ها با این نوع فولاد هاردوکس بسیار مقرون به صرفه می باشد. ساختار این نوع ورق ها باعث دوام بیشتر آنها می شود. مقاومت ضربه ای بالایی دارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری