متال طاها

ورق های فولادی

ورق های فولادی به صورت رول و ورق (پارچه) با ضخامت های مختلف تولید می شوند. این ورق ها به دو صورت رولی و ورقی در بازار موجود می باشند و از ویژگی های مهم آن می توان به مقاومت در برابر خوردگی، ظاهر زیبا، قابلیت بازیافت، مقاومت در برابر حرارت، جوش پذیری، عمر مفید بالا اشاره کرد.

جالب است بدانید که تولیدکنندگان بر اساس کاربرد و ویژگی هایی که مشتریان می خواهند نیازهای مورد انتظار خود را برآورده کنند، تعیین می کنند که ورق از کدام آلیاژ ساخته شود.

محدوده ضخامت این نوع ورق های فولادی بسیار زیاد است که با افزایش ضخامت، سختی آنها کاهش می یابد. این ورق ها در تولید قطعات سنگین مانند بیل مکانیکی کاربرد فراوانی دارند.

این ورق فلزی یکی از ورق های صاف است و مانند ورق ولداکس مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه دارد. ورق های فولادی زنگ نزن که به آن ورق فولادی یا فولاد زنگ نزن گفته می شود، به دلیل آلیاژهایشان خواص مکانیکی و شیمیایی متفاوتی با فولاد دارند.

این ورق در گریدهای مختلفی تولید می شود و هر گرید مقاومت متفاوتی در برابر عوامل مخرب مختلف دارد.

علاوه بر این، این ورق و سایر ورق های هاردوکس عمر طولانی دارند. صفحات سایش هاردوکس نسبت به سایر صفحات سایش دوام بیشتری دارند. ورق های ضد سایش ورق های آلیاژی با مقاومت سایش، سختی و مقاومت در برابر ضربه بالا هستند.

ورق های فولادی به دلیل خواص شیمیایی یا مکانیکی خود در برابر فشار بسیار مقاوم هستند. ورق آلیاژی Veldax دارای استحکام کششی بسیار بالا، مقاومت منحصر به فرد در برابر انواع ضربه و خوردگی است، بنابراین یکی از قوی ترین ورق های فلزی است.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  خرید فولاد فنر 1.7701

نکته مهم در اینجا این است که فولاد و آهن در برابر زنگ زدگی مقاومت چندانی ندارند، اما به دلیل اینکه ورق گالوانیزه در حمام روی نورد می شود، مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند است.

ورق های فولادی

قیمت ورق گالوانیزه در سایت مدیران آهن قابل مشاهده است.

برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.

ورق سیاه یا ورق داغ در کارخانه های فولادسازی مستقیماً از شمش ورق و گلوله آهن تولید می شود و اولین قدم در تولید ورق می باشد. صفحه سایش یک صفحه فولادی با آلیاژ کربن بالا است.

سه نوع اصلی ورق دیلیدور وجود دارد: V، L و C. ورق دیلیدور نوع V ساختار مارتنزیتی با درصد کربن کمتری دارد. ورق های برنجی غیر مغناطیسی هستند و به آهن ربا نمی چسبند و به همین روش از فلزات دیگر جدا می شوند. می توان به خواص ماشینکاری، شکل دهی و جوشکاری اشاره کرد.

محصولات کارخانه های مختلف نیز در ظاهر این رنگ ها تفاوت هایی دارند و به این ترتیب می توان تشخیص داد که ورق گالوانیزه متعلق به کدام کارخانه است.

بنابراین در شرایطی که نیاز به ورق محکم و سبک باشد، ورق برنجی در اولویت قرار دارد. به دلیل مقاومت خوب در برابر سایش، ورق هاردوکس به عنوان ورق مقاوم در برابر سایش نیز شناخته می شود.

ورق هاردوکس 450 یکی از پرکاربردترین انواع صفحات سایش است.

هاردوکس 450 یک صفحه سایش چند منظوره با استحکام بالا است. برینل موجود است که در این میان ورق های هاردوکس 400، 450 و 500 بیشتر در صنایع داخلی استفاده می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  ورق ضد سایش چیست؟

کارخانجات ورق روغنی یاران شامل: ورق فولادی مبارکه اصفهان، ورق روغنی غرب آسیا، ورق روغنی هفت الماس می باشد. ریزساختار ویژه این فولاد مقاومت در برابر سایش و ماشین کاری را در مقایسه با سایر فولادهای مقاوم در برابر سایش بهبود می بخشد.

ورق سیاه برای تولید پروفیل های صنعتی یا سایر مواد صنعتی که به استحکام بیشتری نیاز دارند ایده آل است. به تعبیری می توان گفت که این نوع محصولات از ورق های فولادی یونیورسال محسوب می شوند که دارای سختی بالا، قابلیت خمش خوب و جوشکاری مناسب هستند.

در واقع ورق های فولادی یکی از اصلی ترین محصولات فلزی هستند که طی فرآیندهای صنعتی به قطعات نازک و مسطح تبدیل می شوند. ورق فلزی به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می شود.

اگرچه در یک مورد ممکن است یکی از آنها بر دیگری برتری داشته باشد، اما به طور کلی نمی توان یکی از آنها را بر دیگری ترجیح داد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم تفاوت ورق های هاردوکس و لداکس در میزان کربن استفاده شده در آنها و همچنین نوع آلیاژهای استفاده شده در آن است که با این اضافات و استثنائات درصد سختی این نوع را مشخص می کند.

متفاوت است و گاهی برخی از این ورق ها سختی بیشتری دارند و گاهی سختی کمتر و استحکام بیشتری دارند.

برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.
ورق های فولادی
ورق های فولادی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری