متال طاها

ورق های هاردوکس

ورق های هاردوکس دارای خواص ضد ضربه و همچنین مقاومت خوبی در برابر فرسایش و خوردگی هستند. ورق هاردوکس 450 به دلیل مقاومت خوب در برابر سایش به ورق سایش نیز معروف است.

صفحه سایش هاردوکس با ترکیب سختی، استحکام و عمر بالای ابزار، خود را به عنوان یک فولاد مقاوم در برابر سایش برای افزایش عمر تجهیزات، قطعات و سازه ها در سخت ترین محیط ها ثابت کرده است. منگنز به مقدار 1 تا 1.6 درصد به دلیل محلول سخت شونده سختی این فولاد را افزایش می دهد.

برش، جوشکاری و خمکاری از مهم ترین فعالیت هایی است که بر روی این ورق ها انجام می شود تا به ابزار یا تجهیزات مطلوب تبدیل شوند. محصولات ضد سایش 450 ورقه ای را می توان در انواع اجزا و ساختارهایی که به استحکام و دوام بالایی نیاز دارند استفاده کرد.

گروه فولاد متال طاها در زمینه فروش ورق هاردوکس 400، 450، 500 در ضخامت ها و سایزهای مختلف و همچنین خرید و فروش انواع فولادهای آلیاژی و ارائه قیمت ورق های هاردوکس مقاوم در برابر سایش در خدمت شما عزیزان می باشد.

علاوه بر این، هنگام جوشکاری ورق های هاردوکس، برش و سایر عملیات ها با ورق های هاردوکس، توصیه های ایمنی و بهداشتی مناسب باید رعایت شود.

ورق های هاردوکس

هر دو نوع این ورق های ضد سایش مناسب هستند و کاربردهای خاص خود را دارند. ضخامت های موجود فولاد هاردوکس 500 در 2 رنج از 4 تا 32 با سختی 470 تا 530 و در بازه 32 تا 80 با سختی 370 تا 430 برینل ارائه شده است که برای مشاغلی که سختی بالایی دارند استفاده می شود.

در مقایسه با دو استاندارد 400 و 450 اهمیت زیادی دارد.ورق هاردوکس 400 مانند سایر اعضای خانواده خود در مواقعی که نیاز به مقاومت در برابر سایش باشد استفاده می شود و همچنین برای ساخت چکش و چکش و … استفاده می شود به همین دلیل ورق های با محافظ سایش معمولاً در این صنایع 400، 450، 500 و 600 خریداری می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  ورق آلیاژی ALFORM

استفاده از برینل اولین و رایج ترین روش برای اندازه گیری سختی این ورق ها می باشد. این ورق ها علاوه بر اینکه در برابر سایش بسیار مقاوم هستند، احتمال خوردگی آن در اثر هوا یا مواد دیگر نیز بسیار کم است.

ضخامت ورق هاردوکس 600 50 تا 8 میلی متر و سختی آن 560 تا 640 برینل می باشد. اما تفاوت های قابل توجهی بین این ورق ها با سایر ورق های فولادی وجود دارد.

البته ما نمی‌توانیم مقدار فولاد کربنی را به اندازه‌ای که بخواهیم افزایش دهیم. زیرا اگرچه سختی فولاد را افزایش می دهد، اما استحکام آن را کاهش می دهد.

ورق های هاردوکس

بنابراین حتی در موارد معمولی زمانی از ورق هاردوکس استفاده می شود که سایش عامل اصلی خرابی سازه یا ابزار باشد. در واقع، اگرچه فولاد به خودی خود در برابر عوامل فرسایش بسیار مقاوم است، اما به انواع مختلفی طبقه بندی می شود و برای برخی کاربردها، به مقاومت بالاتری نسبت به فولاد معمولی نیاز خواهیم داشت.

بنابراین باید بتوان از موادی استفاده کرد که مقاومت فولاد را افزایش می دهد، مانند ورق های محافظ سایش. اگرچه در یک مورد ممکن است یکی از آنها بر دیگری برتری داشته باشد، اما به طور کلی نمی توان یکی از آنها را بر دیگری ترجیح داد.

این ورق ها با قرار گرفتن روی تخته برش حرکت نمی کنند و برش برای اپراتور آسان است.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  خرید و قیمت ورق آلیاژی هاردوکس 600

این توپ فرورفتگی سطح ورق را هنگام برخورد با مواد مختلف اندازه گیری می کند. این ورق ها در حال حاضر در ضخامت های 4 تا 130 میلی متر تولید می شوند.

این استفاده ممکن است برای ساخت یک قطعه کوچک خودرو برای تجهیزات سنگین مربوط به تولید خودرو یا سایر زمینه ها مانند حفاری باشد. از مهمترین صنایع مصرف کننده ورق ولدوکس می توان به خودروسازی، ساختمان، فولاد، سیمان، ابزارآلات کشاورزی، ماشین آلات حفاری و سایر صنایع مشابه اشاره کرد.

چگونه ورق هاردوکس و ولدوکس بخریم؟ بنابراین ورق های سایش ولدوکس مانند ورق های هاردوکس در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. بنابراین هر یک از این ورق ها برای یک سری هوزینگ توسط اجزای آلیاژی مناسب ترند.

این ورق به ورق سایش 500 هاردوکس نیز معروف است.تفاوت این ورق ها با ورق های هاردوکس عمدتاً در آلیاژهای استفاده شده و درصد آنها می باشد. علاوه بر این، ورق هاردوکس 450 قابلیت جوش و انسجام بالایی دارد.

همچنین برای ساخت چکش، موج شکن و سایر محصولات مقاوم در برابر سایش استفاده می شود. از دیگر ویژگی های این ورق ها سبک بودن آن ها می باشد که باعث کاهش 15 درصدی وزن سازه در سازه های فولادی می شود و در دماهای پایین مقاومت بالایی دارد.

برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.
ورق های هاردوکس
ورق های هاردوکس
برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری