متال طاها

ورق های Veldox

ورق های Veldox : اما اگر شدت ضربه ها روی سطح فرسوده زیاد باشد. این ورق با توجه به مزایای استثنایی که برای صنایع مختلف ایجاد می کرد، بلافاصله جایگاه ویژه ای در بازار به خود اختصاص داد و مورد توجه ویژه مهندسان راه قرار گرفت.

Dorstat تنها ورق مقاوم در برابر سایش است که با سخت شدن مستقیم تولید می شود. سختی بین 310 تا 370 برینل است. در حال حاضر این ورق ها در ضخامت های 4 تا 130 میلی متر تولید می شوند.

تفاوت ضخامت ورق 550 در مقایسه با سه استاندارد ذکر شده محدودتر است، اما از نظر سختی بالاتر است و از 525 میلی متر تا 575 میلی متر متغیر است. آنها در سه گرید 400، 450 و 500 BHN تولید می شوند.

از این گرید در آسیاب ها نیز استفاده می شود. تیغه ها، پرس مته ها و چرخ های آسیاب از کاربردهای رایج این ورق ها هستند. از مهمترین صنایعی که ورق های ولدوکس در آنها استفاده می شود می توان به خودروسازی، ساختمان سازی، متالورژی، سیمان، ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات حفاری و … اشاره کرد.

در این نوع ورق الگوی 700 کارایی بیشتری نسبت به بقیه دارد و در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. قابلیت های خوبی برای تراشکاری، جوشکاری و ماشین کاری دارد.

به تعبیری می توان گفت که این نوع محصولات از ورق های فولادی یونیورسال محسوب می شوند که دارای سختی بالا، قابلیت خمش خوب و جوشکاری مناسب هستند.

ورق های Veldox

ورق های Veldox نیز برای جوشکاری مناسب هستند و نسبت به سایر ورق های معمولی به پیش گرمای کمتری نیاز دارند. ورق های Veldox مانند ورق های هاردوکس به چند دسته تقسیم می شوند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  کوئنچ به معنای خنک کردن

اگرچه ورق های هاردوکس و ولدوکس از ورق های فولادی مقاوم به سایش محسوب می شوند و سختی بالایی دارند، اما تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. دارای سختی و چقرمگی خوب و همچنین شکل پذیری و جوش پذیری بسیار خوبی است.

در صورت نیاز به خرید ورق هاردوکس در سایزها و ابعاد مختلف با ما تماس بگیرید. با دانستن قیمت ورق هاردوکس می توانید از آن در بسیاری از پروژه های خود استفاده کنید.

فولاد مرکزی دلاکان آماده پاسخگویی به نیاز شما مشتریان عزیز می باشد. شرکت فولاد مرکزی دلاکان سال هاست که مواد مورد نیاز شرکت ها را تامین می کند. ورق های هاردوکس به ندرت به طور مستقیم پردازش می شوند.

این ورق ها در سال 2005 به بازار معرفی شدند و به عنوان مصالح ساختمانی برای ابزارهای سایش مورد استفاده قرار گرفته اند. از این ورق ها برای افزایش زمان کار و بهره وری ابزارهایی مانند لودر و بولدوزر استفاده می شود.

سختی و ضخامت متفاوتی دارد. اما این درجه از آلیاژ ضد سایش در دمای بالای 250 درجه سانتیگراد خواص مکانیکی خود را از دست می دهد.

این امر باعث می شود که شکل پذیری این گرید حتی از ورق هاردوکس 400 نیز بالاتر باشد به عبارت دیگر این ورق ها برای مکان هایی که ابزارهای فولادی باید روی اجسام یا اجسام دیگر بلغزند مناسب هستند.

به عنوان مثال، انعطاف پذیری ورق های مقاوم در برابر سایش که آسیب دیده یا زنگ زده اند تا حد زیادی کاهش می یابد. هاردوکس 550 برای قطعاتی که به مقاومت در برابر سایش بالا نیاز دارند استفاده می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  آلیاژ فولاد

ورق های Veldox

به طور کلی، محتوای کربن پایین این محصولات باعث افزایش مقاومت در برابر ضربه آنها می شود. مقاومت خود را در برابر ضربه های ناگهانی حتی در دمای بسیار پایین حفظ می کند.

هرچه سختی ورق بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر فرسایش بیشتر و شکل پذیری و انعطاف پذیری آن کمتر می شود. این ورق ها همچنین دارای استحکام و انعطاف پذیری خوبی هستند و همچنین قابلیت ماشین کاری بالایی دارند.

جدول زیر ترکیبات شیمیایی و خواص این ورق ها را نشان می دهد. ترکیب شیمیایی این فولاد در جدول آورده شده است. این ورق نسبت به سایر گریدهای هاردوکس سختی کمتری دارد و بنابراین باید در کاربردهایی که سختی کمتری مورد نیاز است استفاده شود.

سایش پدیده ای است که در آن سطوح دو جسم با یکدیگر تماس پیدا کرده و روی هم می لغزند و باعث جدا شدن ذرات سطح آنها می شود. برای تولید این نوع ورق ابتدا باید سنگ آهن را در کوره ذوب کرد تا ناخالصی ها از آن جدا شود.

برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.
ورق های Veldox
ورق های Veldox
برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری