متال طاها

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف معمولا به دو نوع ساختمانی و صنعتی یا فولادی تقسیم می شوند. پروفیل ساختمانی در زمینه ساخت انواع درب و پنجره کاربرد دارد. پروفیل صنعتی یا فولادی در صنعت خودروسازی نیز کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد پروفیل ساخت و ساز صحبت کنیم. پروفیل ساختمانی چیست؟ انواع پروفیل های ساختمانی چیست؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع تری در مورد این پروفایل به دست آورید.

 

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف
خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف

 

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف

پروفیل ساختمان همانطور که از نامش پیداست در صنعت ساختمان کاربرد دارد. پروفیل های ساختمانی معمولا با ضخامت 2 تا 4 میلی متر تولید می شوند. پروفیل های ساختمانی انواع مختلفی دارند. معمولاً بر اساس روش ساخت یا مقطع طبقه بندی می شوند. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد کاربرد و انواع پروفیل های ساختمانی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پروفیل ساخت از نظر روش ساخت به 3 دسته تقسیم می شود که شامل موارد زیر است:

پروفیل نورد سرد
پروفیل نورد سرد معمولاً با روش برش یا پرس ساخته می شود. به طوری که ورق های فولادی با استفاده از این روش تبدیل به پروفیل می شوند. برای کارهای سبک معمولا از انواع پروفیل های ساختمانی نورد سرد استفاده می شود. به عنوان مثال در زمینه ساخت و ساز در چارچوب در و پنجره کاربرد فراوانی دارد.

پروفیل نورد گرم
در بین انواع پروفیل های ساختمانی، پروفیل های نورد گرم با فرم دهی شمش فولادی تولید می شوند. استفاده از پروفیل های ساختمانی نورد گرم معمولاً در ساخت ناودانی، میلگرد و غیره استفاده می شود

پروفایل ترکیبی
همانطور که از نام آن پیداست روش کامپوزیت ترکیبی از نورد سرد و گرم است. در واقع پروفیل کامپوزیت از اتصال چند پروفیل نورد سرد و گرم تولید می شود. کاربرد پروفیل ساختمانی کامپوزیت در ساخت نبشی دوبل و ناودانی دوبل می باشد.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فروش پروفیل سبک و سنگین

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف

پروفایل های باز و بسته

پروفیل های ساختمان نیز از نظر مقطع به دو دسته باز و بسته تقسیم می شوند. پروفیل باز به محصولاتی مانند تیرآهن، نبشی، ناودانی، تسمه، میلگرد و … اطلاق می شود. پروفیل بسته نیز شامل محصولاتی مانند قوطی، لوله و پروفیل در و پنجره می شود.

پروفیل های ساختمانی چه کاربردهایی دارند؟

از جمله پرکاربردترین پروفیل های ساختمانی می توان به پروفیل ابرو اشاره کرد. همانطور که از نام این پروفایل پیداست برای انتقال آب باران و برف استفاده می شود. این پروفیل ها در تماس دائمی با برف و باران هستند. برای این منظور از ورق های فولادی گالوانیزه برای ساخت آنها استفاده می شود.

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف

پروفیل کمربند

یکی دیگر از مشخصات ساختمانی پروفیل تسمه است. عرض این پروفیل معمولا کمتر از 160 میلی متر است. مخفف این پروفایل PL است. از تسمه های فولادی در ساخت و ساز، نرده محافظ و سازه های فلزی استفاده می شود.

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف

پروفایل گل میخ

پروفیل گل میخ یکی دیگر از پروفیل های ساختمانی است. این نوع پروفیل به دو دسته C stud و U stud تقسیم می شود. پروفیل گل میخ C پروفیلی است که با بال هایی موازی با یکدیگر و ضخامت یکسان ساخته می شود. پروفیل U stud نیز دارای بال های غیر موازی و مخروطی است. لازم به ذکر است که این پروفیل می تواند از فولاد، فولاد یا آلومینیوم باشد. در ساخت در و پنجره نیز کاربرد دارد.

پروفیل

پروفیل گوشه به دو نوع بال مساوی و بال نابرابر تقسیم می شود. این پروفیل در نقشه های ساختمانی با نام L نمایش داده می شود اعداد نوشته شده بعد از این علامت نشان دهنده عرض بال و ضخامت پروفیل است.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فروش پروفیل سبک و سنگین

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف

نمایه سپر

از انواع پروفیل های ساختمانی می توان به پروفیل اشاره کرد. این پروفیل با علامت T نشان داده می شود، لازم به ذکر است که در برخی از پروفیل های شیلد، پایه و ارتفاع برابر است، اما در برخی دیگر، ارتفاع نیمی از پایه است. این پروفیل در اتصالات پل به ستون و سقف های کاذب یا شیشه ای کاربرد دارد. لازم به ذکر است که در اتصالات فولادی نیز کاربرد دارد.

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف

تیر آهن

از دیگر پروفیل های ساختمانی می توان به تیر آهن اشاره کرد. این مدل پرکاربردترین نوع پروفیل ساختمانی است. پروفیل تیر از دو بال و یک تار ساخته شده است. از آن برای ساخت تیر و ستون در ساختمان ها استفاده می شود.

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف

میلگرد

میلگرد که یکی از انواع پروفیل ها است با سایر پروفیل ها تفاوت مشخصی دارد و آن ضخامت بیشتر است.

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف

لوله های فولادی

لوله ها نیز از دیگر پروفیل های ساختمانی هستند. لوله ها در برابر فشار و خوردگی بسیار مقاوم هستند. آنها همچنین بسیار قوی هستند.

خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف-خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف-خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف-خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف-خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف-خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف-خرید پروفیل ساختمانی با تخفیف

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری