فروش ورق استیل 309
متال طاها

کاربرد ورق تیتانیوم

کاربرد ورق تیتانیوم با نماد شیمیایی Ti و عدد اتمی 22 در گروه چهارم جدول تناوبی قرار می گیرد.این فلز میانی ظاهری براق و نقره ای دارد. از ویژگی های آن می توان به مقاومت در برابر آب سلطانی (تهیه شده از مخلوط اسیدهای غلیظ نیتریک و هیدروکلریک غلیظ)، کلر و خوردگی در آب دریا اشاره کرد.

دی اکسید تیتانیوم رایج ترین ترکیب تیتانیوم است که یک فوتوکاتالیست شناخته شده است به این معنا که کاتالیزور توسط نور خورشید فعال می شود. همچنین در خاک، آب، سنگ ها و بیشتر موجودات زنده وجود دارد.

شما می توانید تیتانیوم را با استفاده از دو روش هانتر و کرال از سنگ معدن استخراج کنید. در حال حاضر دو آلوتروپ و پنج ایزوتوپ طبیعی از این فلز شناسایی شده است که رایج ترین آنها 48Ti است.

کاربرد ورق تیتانیوم
کاربرد ورق تیتانیوم

کاربرد ورق تیتانیوم

در سال 1791 این عنصر توسط فردی به نام ویلیام گرگور در کورنوال انگلستان کشف شد. نام این عنصر از نام تیتان یکی از اسطوره های یونانی گرفته شده است. این ماده در اکثر مواد معدنی پراکنده در پوسته و کره مانند ایلمنیت و روتیل یافت می شود. سایر ترکیبات عبارتند از کلرید تیتانیوم و تتراکلرید تیتانیوم.

با توجه به اینکه تیتانیوم چیست و چه کاربردهایی دارد، باید بگوییم که این یک فلز میانی براق و نقره ای رنگ است که چگالی کمی دارد و در برابر خوردگی آب دریا و کلر بسیار مقاوم است.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فروش ورق روغنی ST14

برای خرید از گروه صنعتی متال طاها می توانید باما در تماس باشید

این آلیاژ اولین بار در سال 1791 در کورنوال تولید شد. ، بریتانیا. مردی به نام ویلیام گرگور شناسایی شد. این عنصر عمدتاً در مواد معدنی مانند روتیل و ایلمنیت یافت می شود و به صورت ورقه های تیتانیوم، شمش، لوله، پروفیل و غیره یافت می شود و بیشترین کاربرد ورق تیتانیوم را دارد.

این عنصر برای کاربردهای نظامی در هواپیماهایی مانند SR71 یا موتورهای توربین گازی در نظر گرفته شده است، اما امروزه از این آلیاژ در جواهرات، صنایع پزشکی، مبدل های حرارتی و غیره استفاده می شود.

گروه صنعتی متال طاها سازنده بهترین درب های فولادی برای ساختمان شما مفید است.

مواد سبک تر و سخت تر از آلیاژ تیتانیوم با آلومینیوم، مولیبدن، وانادیم و آهن به دست می آید که در صنایع هوایی مانند موشک، جت، کشاورزی، خودرو، تلفن همراه، دندانپزشکی و غیره استفاده می شود.

ویژگی ورق تیتانیوم

ویژگی های ورق تیتانیوم

یکی از مهم ترین ویژگی های این فلز میانی مقاومت بالای آن در برابر خوردگی است. همچنین در مقایسه با سایر عناصر فلزی، تیتانیوم دارای بالاترین نسبت مقاومت به چگالی است.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  میلگرد 1.7335

هنگامی که این فلز هنوز با عناصر دیگر ترکیب نشده است، از نظر استحکام با فولاد برابر است و چگالی کمتری دارد.

ورق تیتانیوم

کاربرد تیتانیوم

دی اکسید تیتانیوم بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارد. فلز آن به دلیل کاربرد ورق تیتانیوم تهیه و نظافت کم استفاده می شود. از اکسید این فلز در 90 درصد صنایع استفاده می شود.

در صنعت رنگرزی از دی اکسید تیتانیوم به عنوان رنگدانه استفاده می شود. این فلز در نیروگاه ها، زیردریایی ها، دستگاه های خنک کننده نیروگاه های حرارتی و هسته ای، هوافضا، آلیاژی، شیمیایی، سرامیک، تجهیزات حمل و نقل و غیره موثر است.

کاربرد ورق تیتانیوم مقاومت بالایی در برابر محیط های فرسایشی از خود نشان می دهد که در صنعت نفت و پالایشگاه های نفت برای گوگردزدایی از فرآورده های نفتی استفاده می شود. از دیگر موارد مصرف این ماده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جواهر سازی
  • ربات های صنعتی
  • در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی
  • دارو
  • صنعت هوافضا
  • کاغذ سازی
  • تولید لاستیک

>> برای اطلاع از قیمت و ارتباط با کارشناسان ما  باما در 02166797915 باشید. <<

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری