متال طاها

خرید ورق ضد سایش 450-بانک استیل

خرید ورق ضد سایش 450-بانک استیل:صفحه سایش 450 محبوب ترین فولاد مقاوم در برابر خوردگی در بازار با بهترین خواص ساختاری است. این صفحه سایش با سختی اسمی 450 HBW انعطاف پذیری و جوش پذیری خوبی دارد و در برابر ضربه بسیار مقاوم است.

یکی دیگر از ویژگی های ورق هاردوکس 450 مقاومت بالای آن در برابر انقباض و سایش است و مانند ورق هاردوکس 400، 500 و 600 این گرید از ورق سایش نیز دارای طول عمر بالایی است. گروه چینی آنستیل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ورق و فولاد در جهان است.

ورق هاردوکس 450 را می توان در انواع قطعات و سازه های در معرض خوردگی استفاده کرد. ورق هاردوکس 450 در ضخامت های 3.2-130 میلی متر و همچنین ورق هاردوکس 450 در ضخامت های 2.0-8.0 میلی متر موجود است.

برای ضخامت های بیش از 8.0 میلی متر، عرض توصیه شده 1650 میلی متر است. عرض ورق هاردوکس بیش از 3350 میلی متر و طول آن بیش از 14630 میلی متر است.

در جدول زیر قیمت ورق هاردوکس 450 را مشاهده می کنید برای خرید ورق هاردوکس 450 و یا فروش ورق هاردوکس 450 می توانید با تیم فروش فولاد بانک تماس بگیرید.

برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.

فولاد مقاوم در برابر سایش چیست؟ فولاد مقاوم در برابر سایش یا به اختصار AR نوعی فولاد ساخته شده از ورق آلیاژی با درصد کربن بالا است. البته ورق های فولادی آلیاژی که این نوع فولاد از آنها ساخته می شود، علاوه بر کربن دارای ترکیبات دیگری نیز به نسبت های مختلف است.

توجه داشته باشید که فولاد ذاتاً در برابر فرسایش مقاوم است، اما برخی از صنایع برای استفاده از این فلز برای برخی کاربردها به مقاومت بسیار بالاتری نیاز دارند. برای آشنایی بیشتر با این نوع فولاد به ادامه مطلب مراجعه کنید.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  ورق اسلب+(قیمت امروز)

با توجه به بررسی متالورژی فولاد مقاوم در برابر سایش، این نوع فولاد ساختاری مارتنزیتی است که ساختار بسیار سخت و مقاوم تری نسبت به فولاد معمولی دارد.

به همین دلیل در تمامی صنایعی که بحث مقاومت در برابر سایش سازه ها یا تجهیزات و سازه ها مطرح است از این نوع فولاد استفاده می شود که ترکیب شیمیایی خاص خود را دارد.

خرید ورق ضد سایش 450-بانک استیل
برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.

تجزیه و تحلیل فولاد سایش نشان می دهد که با افزایش درصد کربن می تواند مقاومت سایشی آن را افزایش داده و سخت تر شود، اما ما مجاز به استفاده از آن در هر مقدار نیستیم.

به عبارت دیگر می توان یک عنصر کربنی را تا حدودی به ورق فولادی اضافه کرد، زیرا مقدار بیشتر آن باعث شکننده شدن ورق فولادی و مستعد ترک خوردن می شود.

به همین دلیل لازم است از آلیاژ مناسب طبق دستور العمل های خاص استفاده شود تا فولاد به دست آمده در برابر سایش، خوردگی، شکنندگی و ترک بسیار مقاوم باشد. ورق های محافظ سایش از طریق فرآیند دو مرحله ای خاموش کردن و تمپر (Q&T) تولید می شوند.

از طریق این توضیحات به طور کامل متوجه نحوه عملکرد ورق ضد سایش و نحوه تولید صنعتی آن خواهید شد. اما باید به یک نکته بسیار مهم اشاره کرد. فولاد به دست آمده در ابتدا خیلی سخت نیست و تقریباً معادل 220-170 HB است.

خرید ورق ضد سایش 450-بانک استیل
خرید ورق ضد سایش 450-بانک استیل

افزایش سختی برای تغییر ماهیت آستنیت به مارتنزیت زمان می برد. به عنوان مثال، سختی فولاد سایش Hadfield از سطح به عمق تدریجی است.

ورق دوراستات: این نوع فولاد بالاترین میزان سختی را در مقایسه با سایر فولادهای مقاوم به سایش دارد. این مدل زمانی استفاده می شود که مقاومت فشار مکانیکی عالی و مقاومت در برابر سایش سطح مورد نیاز باشد.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  خریدمیلگرد گرمکار 1.2344

مقاومت ضربه ای عالی در دماهای پایین دارند و سختی برینل آنها بین 400 تا 600 نقطه است. از دیگر ویژگی های این نوع فولادهای مقاوم به سایش می توان به جوش پذیری بهتر اشاره کرد، به طوری که برای جوش در ضخامت های کوچک نیازی به پیش گرم شدن ندارند.

از جمله کاربردهای صفحه سایش دورستات می توان به صنایع معدنی، لایروبی، ماشین آلات کشاورزی، تولید سیمان، مهندسی مکانیک و موارد مشابه اشاره کرد.

ورق دیلیدور: این نوع ورق فولادی مقاوم به سایش دیلیدور دارای درجه سختی و چقرمگی بالایی است که به سه دسته C، V و L طبقه بندی می شوند.

نوع V آلیاژی با درصد کربن کم (که چقرمگی بالا را فراهم می کند) با ساختار مارتنزیتی است. نوع L دارای مقاومت ضربه ای کم با ساختار بینیتی است. نوع C به دلیل درصد کربن بیشتر، کمترین مقاومت ضربه را دارد. در صنایع فولاد، سنگ، متالورژی و سیمان کاربرد دارد.

ورق ولدوکس : ورق ولدوکس در گریدهای مختلف از 700 تا 1300 تولید می شود. جوش پذیری عالی، عناصر کم آلیاژ و استحکام بالا باعث شده است که در صنایع خودروسازی و عمران به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

ورق Creusabro: از ویژگی های این نوع ورق می توان به مقاومت در برابر سایش عالی، جوش پذیری بالا، مقاومت در برابر سایش بسیار بالا و افزایش کشسانی تا 70 برابر اشاره کرد. کاربرد آن عمدتاً مربوط به معدن، صنایع فولاد و سیمان است.

ورق راک استار: از ویژگی های آن می توان به سختی و چقرمگی بالا و همچنین شکل پذیری عالی اشاره کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری