انواع لوله سیلندری
متال طاها

انواع لوله سیلندری

انواع لوله سیلندری در صنعت متالورژی استفاده می شوند و انواع مختلفی دارند. یکی از انواع لوله ها لوله استوانه ای است که با ضخامت زیاد و استحکام بالا تولید می شود. لوله های استوانه ای با توجه به ویژگی های خود قادر به تحمل فشار بالا بوده و در برابر نشتی مقاوم هستند.

سطح داخلی لوله ها کاملا صیقلی بوده و در ساخت آنها از آلیاژهای فولادی ST52 و ST37 استفاده شده است. از انواع لوله های استوانه ای می توان به لوله های جوشی و بدون درز یا لوله های مانیسمان اشاره کرد که می توانند فشار بالا را تحمل کنند.

انواع لوله سیلندری

معمولاً انواع لوله سیلندری به شکل مانیسمن (بدون جوش) ساخته می شود. اما اگر بسته به نوع کاربرد به تحمل فشار کم نیاز باشد، می توان لوله های استوانه ای جوشی را با هزینه کمتری تولید کرد.

دو استاندارد دقت H8، H9 برای ساخت لوله های استوانه ای وجود دارد. لوله های تولید شده با این دقت در جک، بالابر پمپ، لیفتراک، وانت، کامیون و آسانسور استفاده می شود.

انواع لوله سیلندری
انواع لوله سیلندری

لوله استوانه ای کجا استفاده می شود؟

به دلیل استحکام بالای انواع لوله سیلندری در ساخت خطوط لوله گاز و سیلندرهای هیدرولیک استفاده می شود. از جمله کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید جک های هیدرولیک صنعتی پنوماتیک.
  • صنعت خودرو
  • ساخت سیلندرهای مخصوص
  • ساخت مخازن تحت فشار

لوله های سیلندری در بسیاری از صنایع سنگین استفاده می شود و حتی وسایل نقلیه سنگین مانند جرثقیل ها نیز از لوله های استوانه ای استفاده می کنند.

انواع لوله سیلندری از فولاد یا کروم ساخته می شوند که کیفیت بسیار بالایی دارند و در صنایع سنگین کاربرد دارند.

کروم در برابر شکستگی و فشار شدید بسیار مقاوم است و امروزه محصولاتی با روکش کروم به شکل میله های کروم، لوله های کروم، کروم سخت و کروم معمولی وجود دارد که هر کدام کاربرد و ویژگی های خاص خود را دارند.

این لوله ها در انواع مختلفی از جمله لوله های بدون درز دیوار ضخیم، لوله های گاز و آب بدون نشتی، لوله های دیگ بخار، لوله های توخالی با جوش سرد و بسیاری انواع دیگر موجود می باشند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  شماره تماس بازار آهن تهران

لوله های جدار ضخیم بدون درز و سوراخ بوده و در ضخامت های مختلف در صنایع سنگین مانند مهندسی مکانیک تولید می شوند که تحت فشار کار می کنند و مقاومت بسیار بالایی دارند.

قیمت لوله سیلندری

چرا لوله استوانه ای

یک لوله استوانه ای برای انتقال روغن مایع کارآمدتر است و زمانی که روغن هیدرولیک از آن عبور می کند، نیروی فشار به طور مساوی در کل محیط لوله توزیع می شود، برای اطلاعا بیشتر از انواع لوله سیلندری و بازدید نمونه از اینستاگرام متال طاها دیدن کنید.

از سوی دیگر، انواع لوله سیلندری به حداقل مواد برای بزرگترین سطح مقطع نیاز دارند. از آنجایی که کمترین سطح در معرض روغن را دارد، فشار کمی به روغن وارد می کند و وزن را کاهش می دهد.

آیا می دانید لوله استوانه ای چیست و چه کاربردی دارد؟ این محصول بیشتر در کدام صنایع استفاده می شود؟

لوله های استوانه ای کمترین اصطکاک را ایجاد می کنند. لوله های مربعی که در بالابرها، رسوبات و مواد معدنی استفاده می شوند، در داخل، در گوشه ها و درزها تشکیل می شوند که این رسوبات در دراز مدت باعث خوردگی، گرفتگی و کاهش راندمان می شوند.

علاوه بر این، لوله های گرد انعطاف پذیرتر از لوله های مربعی هستند. همچنین عایق کاری لوله های گرد ساده تر بوده و به کمترین مواد عایق نیاز دارد.

انواع لوله های استوانه ای

انواع این لوله ها عبارتند از:

  • تونل باد صنایع سنگین
  • لوله صنعتی
  • میله های استوانه ای

لوله‌های بادی صنایع سنگین برای کاربردهای سنگین تولید می‌شوند و پیستون‌ها و قطعات آن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی قابل تعویض هستند و لوله‌های پنوماتیک صنعتی سنگین را تیوب اقتصادی نیز می‌گویند.

انواع لوله سیلندری آنها از کروم سخت ساخته شده اند، مقاومت بسیار بالایی در استفاده طولانی مدت دارند و کاملا بدون درز و ترک تولید می شوند.

لوله های صنعتی توسط شرکت های تخصصی مانند شرکت های ساختمانی استفاده می شود و از مواد مرغوب مانند فولاد در اندازه ها و ضخامت های مختلف ساخته می شود. لوله های صنعتی عمدتاً در سیلندرهای هیدرولیک، سیلندرهای پنوماتیک و انواع غلتک استفاده می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  لیست آهن فروشان تهران در آهن مکان

لوله سیلندری پارس امیر را می توان در صنایع مختلف استفاده کرد و از کروم مرغوب ساخته می شود. انواع لوله سیلندری خورده به لوله های هیدرولیک نیز معروف هستند و این لوله ها از لوله های خورده ای ساخته می شوند که در داخل قطر اصلی لوله قرار می گیرند و آماده سازی آنها با دقت بالایی انجام می شود.

در مورد طراحی این لوله ها باید بگوییم که این لوله ها بدون درز، استوانه ای و گرد هستند که سطح کمتری دارند و از این رو اصطکاک کمتری ایجاد می کنند و از فولاد ساخته شده اند.

روش تولید لوله سیلندری

روش تولید لوله سیلندری

روش کار به این صورت است که یک قطعه فولاد سوراخ شده و سپس به صورت سرد کشیده می شود. لازم به ذکر است که فضای داخلی این لوله ها توخالی، بسیار سبک و مناسب برای پمپاژ مایعات می باشد.

قدرت بسیار بالا در برابر فشارها بوده و در برابر شکستن، جوش دادن و فشار مقاومت بالایی دارند. می و در دستگاه های هیدرولیکی نیز از این لوله ها استفاده می شود و غلتک روغن نیز نگهداری می شود.

انواع لوله سیلندری به دلیل نوع خاص خود، ضربه زدن نیز دارد که این موضوع در زمینه ساختمان سازی طراحی ویژه ای دارد. با این لوله ها می توانید ساعت ها را انجام دهید و در برابر ضربات طولانی م دت نیز مقاومت دارند و آسیبی نمی بینند.

کاربرد دارد و به علت کیفیت و کارکردهای متفاوتی که دارند، مورد پسند بسیاری از افراد است.

>> برای اطلاع از قیمت و ارتباط با کارشناسان ما باما در 02166797915 باشید. <<

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری