خرید لوله صنعتی در تهران
متال طاها

خرید لوله استیل

خرید لوله استیل را اساسا می توان به دو دسته تقسیم کرد. این تقسیم بندی شامل لوله هایی است که برای انتقال سیالات استفاده می شود و لوله هایی که سیال در آنها جریان ندارد و نقش یک عنصر ساختاری را ایفا می کنند. در این مقاله در مورد لوله هایی که برای انتقال سیالات استفاده می شوند صحبت می کنیم.

خرید لوله استیل
خرید لوله استیل

خرید لوله استیل

تحمل فشار در لوله های فولادی که برای انتقال سیالات استفاده می شود طبق استانداردهای جهانی تعریف شده است و در صنعت برای انتخاب این لوله ها باید با مشورت استانداردها و استیل سایز و متریال لوله مورد نظر خود را انتخاب کرد. جدول فشار کاری لوله.

لوله استیل و تفاوت پایپ و تیوب

قبل از صحبت در مورد تحمل فشار لوله های فولادی، بهتر است ابتدا با آنچه به عنوان لوله فولادی می شناسیم آشنا شویم. در زبان انگلیسی از دو کلمه Pipe و Tube برای معرفی لوله استفاده می شود. لوله ها لوله هایی هستند که برای انتقال مایعات استفاده می شوند. اما خود لوله ها به دو دسته تقسیم می شوند. برخی از لوله های موجود در دسته لوله ها فقط برای اهداف ساختاری استفاده می شوند و جریان سیال داخل آنها در نظر گرفته نمی شود.

لوله های دایره ای

به عنوان مثال از این لوله ها برای ساخت نرده در و پنجره و انواع سازه های ساختمانی و صنعتی استفاده می شود. این گروه از لوله ها علاوه بر لوله های دایره ای، با مقاطع مربع، مستطیل و بیضی نیز تولید می شوند. اما برخی دیگر از لوله ها برای انتقال سیالات در سیستم های فشار قوی استفاده می شوند. این لوله ها اغلب برای سیستم های هیدرولیک، پنوماتیک، ابزار دقیق و ماشین آلات صنعتی استفاده می شوند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  مرکز لوله سیلندری

فشار کاری، فشار نامی و فشار طراحی خط لوله چیست؟

فشار لوله قابل تحمل به حداکثر فشار داخلی لوله های فولادی اشاره دارد. اما این تعریف کافی نیست! در شرایط ایده آل و استاندارد و همچنین شرایط عملیاتی و کاری متفاوت است. در صنعت سه تعریف از تحمل فشار لوله وجود دارد و به این ترتیب فشار طراحی، فشار اسمی و فشار کاری لوله تعریف می شود. فشار اسمی لوله ها در شرایط ذکر شده در استانداردها تعریف می شود.

مقادیر تعریف استاندارد

این مقادیر، همانطور که از نام آن پیداست، مقادیر تعریف استاندارد بدون در نظر گرفتن فاکتورهای اصلاحی برای مطابقت با شرایط واقعی هستند. مقادیر اسمی باید برای شرایط کار، تحمل تولید و عوامل عملیاتی اصلاح شود.

تولید و پارامترهای ناخواسته

اما فشار کاری مقدار فشاری است که در شرایط عملیاتی و کاربری استفاده می شود. فشار کاری همیشه تحت تأثیر پارامترهای پیش بینی نشده است و باید کمتر از فشار اسمی باشد. زیرا در صنعت همه شرایط ایده آل نیست و بسیاری از تلرانس های تولید و پارامترهای ناخواسته بر تحمل فشار لوله های فولادی تاثیر می گذارد.

محاسبات جریان سیال

فشار طراحی نیز برای محاسبات و در شرایط طراحی استفاده می شود. فشار طراحی بر اساس محاسبات جریان سیال و میزان فشار اعمال شده به دیواره لوله به دست می آید و شرایط محیطی یا تحمل تولید را شامل نمی شود. به همین دلیل طراحان در محاسبات خود از فاکتورهای اصلاحی مختلفی استفاده می کنند تا آنها را به واقعیت نزدیک کنند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  کاربرد میلگرد نقرای در تهران
برای خرید باما تماس بگیرید.
برای خرید باما تماس بگیرید.

پارامترهای موثر بر تحمل فشار لوله های فولادی

پارامترهای زیادی وجود دارد که بر میزان فشار داخلی که می تواند به لوله وارد شود تأثیر می گذارد. برخی از این پارامترها به شرایط کاری مربوط می شود. به عنوان مثال، دمای کار، نوع سیال و خورندگی و غیره. . اما برخی از این موارد به دلیل مشخصات فنی و تولیدی لوله ها می باشد. همانطور که می دانید لوله های فولادی را می توان به دو دسته جوشی و بدون درز تقسیم کرد.

تفاوت لوله های جوشی و بدون درز در چیست؟

یکی از عواملی که بر تحمل فشار لوله های فولادی تاثیر می گذارد، درز یا بدون درز بودن آنهاست. لوله های بدون درز را می توان در شرایطی که فشار کاری بالاتر است استفاده کرد. ضخامت دیوار عامل دیگری است که بر تحمل فشار تأثیر می گذارد. هر چه عیار لوله یا ضخامت دیواره لوله بیشتر باشد، تحمل فشار آن بیشتر است. اما باید در نظر داشت که ضخامت دیوار را نمی توان خودسرانه تعریف کرد و اندازه لوله ها بر اساس استانداردها تعیین می شود.

خرید لوله استیل-خرید لوله استیل-خرید لوله استیل-خرید لوله استیل-خرید لوله استیل-خرید لوله استیل-

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
[aparat id="TBYmO" width="full"]
معرفی مجموعه متال طاها
[aparat id="sJ8By" width="full"]

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری