متال طاها

قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن

قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن رایج برای نامگذاری انواع قوطی های فولادی موجود در بازار است که یکی از پرفروش ترین محصولات صنعت ساختمان به شمار می رود. اما از نظر کلمه پروفیل به کلیه مقاطع فولادی اعم از ناودانی، میلگرد، تیرآهن و … اطلاق می شود. پروفیل های موجود در بازار به چهار دسته کلی ساختمانی، صنعتی، مبلمان و پروفیل Z تقسیم می شوند که هر کدام کاربرد و ظاهر متفاوتی دارند، بنابراین لازم است قبل از خرید اطلاعات کافی در مورد این محصولات به دست آورید. در ادامه شما را با انواع پروفیل و تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی آشنا می کنیم.

 

قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن
قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن

 

 

قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن

پروفیل هایی با ابعاد بالاتر و ضخامت بیشتر معمولاً برای مصارف صنعتی استفاده می شوند. این مقاطع در صنعت به پروفیل های صنعتی یا ستونی معروف هستند و به دلیل استحکام بالا در کارخانجات و خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرند. برخلاف پروفیل های ساختمانی، این دسته از مقاطع در تیراژهای کوچکتری تولید می شوند و کاربرد محدودتری دارند. این پروفیل ها از ورق هایی با ضخامت بالا (1.5 میلی متر و بیشتر) تولید می شوند و از این رو در بازار به پروفیل های سنگین نیز معروف هستند.

ویژگی های پروفیل صنعتی

با توجه به تولید این محصول از ورق مشکی قیمت پروفیل صنعتی با نوسان قیمت ورق مشکی رابطه مستقیم دارد. از دیگر عوامل موثر بر قیمت این محصول می توان به وزن پروفیل صنعتی اشاره کرد که ارتباط مستقیمی با ابعاد و وزن ورق اولیه دارد. برای تولید پروفیل های صنعتی از استانداردهای ملی INSO 17003-1 و INSO 17003-2 استفاده می شود که به دلیل کاربرد مهمی که دارند معمولاً دارای وزن استاندارد هستند. شکل ظاهری پروفیل های صنعتی مربعی بوده و در محدوده 10 تا 400 میلی متر می باشد. اما شما می توانید بر اساس نیاز خود سایزهای مختلف این محصول را سفارش دهید.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فروش پروفیل سبک و سنگین

قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن

مزایا و معایب پروفیل های صنعتی

از جمله ویژگی های مهم پروفیل های صنعتی که باعث محبوبیت آن ها در بازار شده است می توان به جوش پذیری مطلوب، وزن کم نسبت به ضخامت بالا، کاربردهای متنوع، ساخت و شکل دهی آسان و استحکام کششی بالا اشاره کرد. این محصول علاوه بر مزایای ذکر شده دارای معایبی نیز می باشد که از جمله آنها می توان به تعداد کم کارخانه های تولیدی، قیمت بالا و عدم وجود طرح های ظریف توسط آن اشاره کرد.

قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن

کاربرد پروفیل صنعتی

پروفیل های صنعتی همانطور که از نامشان پیداست عموما در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. این پروفیل ها به دلیل استحکام و ضخامت بالا یکی از گزینه های مناسب برای صنایع نظامی، ساخت تجهیزات صنعتی، پل ها و تابلوهای تبلیغاتی می باشند. یکی از کاربردهای مهم و اساسی این پروفیل ها ساخت ستون می باشد.

استحکام بالای قوطی های سنگین

در مقاله استفاده از قوطی برای ستون ها به تفصیل توضیح دادیم که قوطی های سنگین یکی از گزینه های اصلی برای ساخت ستون سازه ها هستند. در این مواقع فضای خالی قوطی را با بتن پر می کنند یا لوله ای در داخل آن قرار می دهند و اطراف آن را بتن می ریزند. به دلیل هزینه کم و استحکام بالای قوطی های سنگین، استفاده از آنها برای ساخت ستون های سازه ای رواج یافته است.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فروش پروفیل سبک و سنگین

تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی

اگر در حال ساخت یک پروژه ساختمانی هستید، قطعا تا به حال به این پروفیل ها نیاز داشته اید. پروفیل ساختمانی پرمصرف ترین محصول در بین انواع مقاطع فولادی است و در ساخت میز، صندلی و انواع در و پنجره کاربرد دارد. ابعاد پروفیل های ساختمانی معمولا کوچک بوده و دارای تنوع زیادی می باشد.

ابعاد این محصول از 20*20 و 30*20 شروع شده و تا 90*90 و 100*100 موجود است. همچنین ضخامت این پروفیل ها کم بوده و معمولا از ورق های 2، 2.5، 3 و 4 میلی متری تولید می شوند. اما پروفیل های ساختمانی به دلیل ضخامت کم از استحکام بالایی برخوردار نیستند و در نتیجه برای مصارف صنعتی کاربرد ندارند.

تفاوت در ابعاد پروفیل صنعتی و ساختمانی

یکی از مهم ترین تفاوت های پروفیل صنعتی و ساختمانی در ابعاد این دو محصول می باشد. همانطور که گفته شد ابعاد پروفیل های صنعتی بزرگتر از پروفیل های ساختمانی بوده و از ورق هایی با ضخامت بالاتر تولید می شوند. به همین دلیل پروفیل های صنعتی از استحکام بالاتری برخوردار بوده و کاربرد بیشتری در صنایع دارند.

قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن-قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن-قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن-قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن-قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن-قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن-قیمت پروفیل صنعتی در بازار آهن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری