متال طاها

فروش ناودانی سبک و سنگین

فروش ناودانی سبک و سنگین همانطور که می دانیم در صنعت ساختمان از انواع پروفیل های فلزی استفاده می شود. تا جایی که می توان بیشترین کاربرد را از انواع مقاطع فلزی در صنعت ساختمان دانست. از جمله پروفیل های شناخته شده و پرکاربرد در صنعت ساختمان می توان به ناودانی ها اشاره کرد.

 

 

فروش ناودانی سبک و سنگین
فروش ناودانی سبک و سنگین

 

کاربردهای ناودانی

اگرچه انواع خاصی از این محصول تولید می شود که کاربردهای دیگری در صنایع مختلف دارد. ناودانی آلومینیومی، ناودانی گالوانیزه و ناودانی استنلس استیل سه نوع ناودانی معروف هستند که با توجه به محل استفاده کاربردهای متفاوتی دارند. ساختار این نوع پروفیل فلزی که در گروه پروفیل های باز قرار می گیرد از یک هسته و دو بال تشکیل شده است که به صورت حرف انگلیسی U یا C به یکدیگر متصل شده اند که این ظاهر باعث برتری ناودانی می شود.

سازه برای استفاده در پروژه های ساختمانی

ناودانی ها را می توان بر اساس طول بال و ضخامت بال به انواع مختلفی تقسیم کرد، اما در همه انواع، گوشه های داخلی سطح مقطع پروفیل ناودانی گرد است. از این محصول در ساختمان سازی به عنوان پایه و قاب در ستون ها، تیرها و خرپاها استفاده می شود. همچنین از ناودانی می توان در ساخت نماهای آلومینیومی ساختمان ها و در هنگام تعمیر ساختمان های آسیب دیده استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای ناودانی در صنایع دریایی و در ساخت ماشین آلات و ماشین آلات سنگین می باشد.

تولیدی فروش ناودانی سبک و سنگین

در گذشته فرآیند تولید پروفیل ناودانی مانند امروز نبود و به روش پرس تولید می شد. به این ترتیب که یک ورق فولادی دو بار از عرض ورق و عمود بر هم خم می شد و گل میخ را ایجاد می کرد. اما امروزه این محصول به روش پارچه ای (درجا) تولید می شود. البته نورد سرد و گرم نیز از دیگر روش های تولید گل میخ می باشد. از طرفی در صنایع به ویژه صنعت ساختمان برای استفاده از ناودانی تقسیم بندی بر اساس وزن انجام می شود که دو نوع ناودانی سبک و سنگین را تعریف می کند; در این مقاله از آهن آنلاین به بررسی پرکاربردترین انواع ناودانی سبک و سنگین و تفاوت آنها می پردازیم.

انواع ناودانی سبک و سنگین

گل میخ ها بر اساس نوع، روش تولید، کاربرد و محل استفاده، ظاهر یا وزن تقسیم شدند. همانطور که مشخص است قیمت گل میخ بستگی به جنس، جنس و وزن آن دارد. این پروفیل معمولاً به صورت شاخه ای عرضه می شود و گاهی اوقات به قطعات کوچک (ناودانی) بریده می شود. استفاده از ناودانی بر اساس نوع آن متفاوت است. در ادامه به معرفی تقسیم بندی های مختلف این محصول می پردازیم.
پروفیل گل میخ بر اساس فرآیند تولید به سه دسته زیر تقسیم می شود:

پرسی
پارچه
نورد سرد و گرم

تقسیم بندی ناودانی سبک و سنگین

تقسیم بندی دیگر این محصولات بر اساس شکل ظاهری آنها بوده و دارای دو نوع ناودانی ساده و مشبک می باشد. ناودانی های ساده عموماً در ساخت پل های باربر و صنایع ماشین آلات استفاده می شوند. در حالی که ناودانی های مشبک به طور کلی در ساخت قفسه های فولادی و ساخت ساختمان های فولادی سبک استفاده می شود.

یکی از مهمترین تقسیم بندی ناودانی ها از نظر وزنی انجام می شود که شامل دو دسته پروفیل سبک و سنگین می باشد. برای انتخاب صحیح باید تفاوت های پروفیل سبک و سنگین را دانست. پروفیل گل میخ مورد استفاده در صنعت ساختمان می تواند از نوع سبک یا سنگین باشد. سبکی یا سنگینی ناودانی ها بر اساس محدوده وزنی تعریف شده در جدول استال تعیین می شود. در ادامه به بررسی هر یک از انواع ناودانی سبک و سنگین می پردازیم تا با آگاهی از ویژگی ها، انواع و کاربردهای هر کدام، بتوانیم انتخاب دقیق و درستی برای کاربرد مورد نظر داشته باشیم.

ناودانی نور و انواع آن

میز استال که توسط یک استاندارد آلمانی تنظیم شده است ابزار دقیقی است که توسط مهندسان سازه و طراحان برای محصولات فولادی در سازه ها استفاده می شود. کمک گرفتن از این جدول باعث افزایش دقت محاسبات و همچنین افزایش سرعت انجام آنها می شود. در این جدول اطلاعات ضروری از قبیل ابعاد سایزهای مختلف، اطلاعات مساحت سطح مقطع، شعاع انحنا و اندازه جزئیات آن به همراه وزن هر متر محصول ارائه شده است. انواع ناودانی که وزن آنها کمتر از وزن تعریف شده در جدول استال باشد، ناودانی سبک محسوب می شوند.

تولیدی ناودانی

در ایران اکثر کارخانه های تولیدی ناودانی را به سبک تولید و عرضه می کنند. اما بیشتر این محصولات توسط کارخانه های روسی تولید می شوند. ناودانی های سبک در ساخت چارچوب ها، فونداسیون ماشین آلات، صنایع دریایی، اسکلت ماشین آلات سنگین، مرمت ساختمان های معماری و ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود.

فروش ناودانی سبک و سنگین-فروش ناودانی سبک و سنگین-فروش ناودانی سبک و سنگین-فروش ناودانی سبک و سنگین-فروش ناودانی سبک و سنگین-فروش ناودانی سبک و سنگین-فروش ناودانی سبک و سنگین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری