متال طاها

آهن آلات گالوانیزه

آهن آلات گالوانیزه عنصر بسیار مفید برای انسان هستند و نقش مهمی در زندگی دارند.

اما این دو محصول به مرور زمان فرسوده شده و آنها را آسیب پذیر می کند.

بنابراین مهندسان برای افزایش استقامت فلز و آهن و مقاوم ساختن آنها، راه حلی ارائه می دهند که نتیجه تحقیقات آنها تولید آهن روکش دار است که به آن آهن گالوانیزه یا ورق گالوانیزه می گویند.

احتمالاً نام آهن گالوانیزه را زیاد شنیده اید، اما نمی دانید آهن گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با پیست گالوانیزه و کاربردهای آن آشنا کنیم. برای این کار ابتدا به تعریف مختصری از آهن گالوانیزه می پردازیم.

آهن آلات گالوانیزه

آهن آلات گالوانیزه ورقی از فولاد یا آهن است که برای مقاوم شدن محصول در برابر خوردگی با یک لایه روی پوشانده شده است تا حتی اگر این لایه روکش از بین برود، آهن به هیچ وجه زنگ نزند. این پوشش برای لوله های آب و … استفاده می شود.

فولادها آلیاژهایی از آهن و کربن هستند که به دلیل استحکام و مقاومت در برابر ضربه، کاربردهای زیادی در صنایع مختلف پیدا می کنند.

با این حال، فولادها مستعد زنگ زدگی و خوردگی هستند.

زنگ زدگی فرآیندی است که در آن آهن در اثر واکنش با اکسیژن و آب اکسید شده و به صورت زنگ ظاهر می شود.

آهن آلات گالوانیزه
آهن آلات گالوانیزه

خوردگی نیز فرآیندی است که در آن فلز در اثر واکنش با مواد شیمیایی از بین می‌رود.

گالوانیزه روشی برای محافظت از فلزات در برابر زنگ زدگی و خوردگی است.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  آلیاژ فولاد

در این روش یک لایه نازک روی روی فلز اعمال می شود. روی یک فلز واکنش پذیر است و بنابراین در واکنش با اکسیژن و آب به راحتی اکسید می شود.

این اکسید روی یک لایه محافظ بر روی سطح فلز ایجاد می کند و از آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند.

روش گالوانیزه کردن آهن چیست؟

در روش گالوانیزه کردن، فلز فاسدشدنی را در یک فلز مذاب فاسد نشدنی غوطه ور کرده و جدا می کنند تا سطح آن با لایه ای از فلز فاسد نشدنی پوشانده شود.

به عنوان مثال، ورقه های نازک آهن را در فلز روی مذاب فرو برده و سپس جدا می کنند تا سطح آن با فلز روی پوشانده شود تا آهن آلات گالوانیزه تولید شود.

کاربرد آهن گالوانیزه

هنگام تشریح زمینه های کاربرد آهن آلات گالوانیزه باید به مهمترین ویژگی این اتوها توجه کرد که مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی است.

بنابراین از این اتوها در مکان هایی استفاده می شود که خطر زنگ زدگی وجود دارد.

برخی از مکان هایی که آهن الات مسی در آنها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد شامل لوله های آب، لوله بخاری، کابینت و … می باشد.

بنابراین، به لطف دو ویژگی مهم: ضد خوردگی و ضد خوردگی، به لطف وجود پوشش روی، می توان کاربردهای زیر را نیز برای آن متصور شد:

در تولید قطعات خودرو: از آهن گالوانیزه در صنعت خودرو و برای تولید قطعات; مورد استفاده به عنوان شاسی، پلاک …

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  خرید عمده میلگرد کروم

خرید آهن آلات گالوانیزه

مزایای ورق گالوانیزه

عمر طولانی: ورق های گالوانیزه عمر طولانی دارند و می توانند برای مدت بسیار طولانی در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت کنند.

کم هزینه و مقرون به صرفه: ورق های گالوانیزه در مقایسه با سایر روش های محافظت از فلزات قیمت مناسبی دارند.

شکل پذیری و شکل پذیری: ورق های گالوانیزه را می توان به راحتی تشکیل داد. این باعث می شود که آنها برای استفاده در زمینه های مختلف مانند ساخت و ساز مناسب باشند.

ظاهر زیبا: ورق های گالوانیزه ظاهری زیبا و براق دارند. این اجازه می دهد تا آنها را برای برنامه های کاربردی در فضای باز مانند سقف و دیوار استفاده کنید.

وزن سبک: ورق های گالوانیزه سبک تر از سایر فلزات هستند.

مقاومت در برابر خوردگی بالا: ورق های گالوانیزه مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند. این باعث می شود آنها برای استفاده در محیط های مرطوب و تهاجمی مناسب باشند.

خرید آهن آلات گالوانیزه

کیفیت آهن آلات گالوانیزه و عمر مفید آن‌ها به کیفیت روی مذاب و روش گالوانیزه کردن آن بستگی دارد و در هنگام خرید این اتوها باید به کیفیت این محصول توجه زیادی داشت تا عمر مفید آن طولانی باشد.

چرا خرید آهن گالوانیزه از سایت ها و مراکز معتبر توصیه می شود. برای سفارش با کیفیت ترین آهن آلات گالوانیزه با متال طاها تماس بگیرید.

تماس

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری