متال طاها

کوئنچ به معنای خنک کردن

کوئنچ به معنای خنک کردن : هر یک از عناصری که در این بخش در مورد آنها صحبت کردیم، قابلیت هایی را به صفحه اضافه می کنند. به عنوان مثال استفاده از تیتانیوم در ورق آلیاژی باعث افزایش سختی و استحکام آن می شود.

به عنوان مثال، ورق هاردوکس 400 حاوی 0.3 تا 0.4 درصد کربن، 0.7 درصد سیلیکون، 1.4 درصد کروم، 1.6 درصد منگنز، 0.6 درصد مولیبدن، 1.5 درصد نیکل و مقدار کمی فسفر، گوگرد و بور است.

با ترکیب عناصر فوق با فولاد (آلیاژی) برخی از خصوصیات فولاد کربنی مانند چقرمگی، سختی، چقرمگی، مقاومت در برابر سایش، سختی و مقاومت حرارتی به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

ترکیب شیمیایی این فولاد قابلیت جوشکاری آن را در مقایسه با فولادهای با سختی مساوی افزایش می دهد، بنابراین با ضخامت نازکتر، نیازی به گرم شدن قبل از جوشکاری ندارد. در متالورژی، هنگامی که چندین عنصر مختلف به یکدیگر متصل می شوند، ماده نهایی آلیاژ نامیده می شود.

این ترکیب با هدف بهبود و بهینه سازی خواص فیزیکی و شیمیایی ساخته شده است. مقدار بالای کربن در آلیاژ، سختی فولاد را افزایش می دهد و آن را به یک ماده ایده آل برای کاربردهایی تبدیل می کند که به مقاومت در برابر ضربه یا مقاومت در برابر سایش بالا نیاز دارند.

ضخامت موجود صفحه سایش هاردوکس 500 در 2 رنج 4 تا 32 با سختی 470 تا 530 و رنج 32 تا 80 با سختی 370 تا 430 برینل می باشد که برای کاربردهایی که سختی بالا مورد نیاز است استفاده می شود.

در مقایسه با دو استاندارد 400 و 450 قابل توجه است کربن موجود در آن ورق را سخت و بادوام می کند. کربن اضافه شده در ساخت ورق فولادی سختی را به شدت افزایش می دهد اما استحکام را کاهش می دهد.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فولاد های آلیاژی

ورق آلیاژی مانند اکثر پروفیل های فولادی به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می شود. یکی از انواع ورق های فولادی ورق آلیاژی است که کاربردهای زیادی دارد.

ورق فولادی هاردوکس یکی از بهترین ورق های صنعت فولاد می باشد. متال پارس انواع صفحه سایش هاردوکس، دورستات، دیلیدور، کوارد و غیره. این نوع ورق با رده های سختی مختلف از 400 تا 600 تولید می شود برای اطلاع از قیمت ورق هاردوکس و اطلاع از نحوه خرید ورق های مقاوم در برابر سایش با سختی 500، 400، 450، 550، 600 با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

کوئنچ به معنای خنک کردن

در ضخامت های بیشتر از 5 میلی متر تولید می شود و برای ضخامت های کمتر از 5 میلی متر از ورق Cresabro استفاده می شود.

استفاده از مواد با استحکام کمتر می تواند مزایای مختلفی مانند افزایش چقرمگی جوش، افزایش مقاومت در برابر ترک خوردگی هیدروژن و کاهش تنش پسماند در اتصال را به همراه داشته باشد.

کاربردهای دورستات شامل معدن، فولادسازی، مهندسی مکانیک، تولید سیمان، ابزار کشاورزی، بیل مکانیکی و غیره است. خطوط حمل مواد، شات، سیلو، تیغه های برش، فن ها، کمپرسی ها، بیل ها و سطل ها تجهیزاتی هستند که باید بالاترین سطح سایش را نشان دهند.

و مقاومت در برابر فرسایش در طول زمان. برای دستیابی به برخی از این ویژگی ها، علاوه بر ترکیب عناصر، عملیات حرارتی فلز نیز ضروری است. عملیات حرارتی همچنین می تواند مقاومت سایشی آن را با تغییر اندازه دانه فولاد افزایش دهد. سختی Cresabro از نظر تحویل، عملیات پردازش مانند برش، ماشینکاری متوسط ​​است.

کوئنچ به معنای خنک کردن سریع فولاد پس از ساخته شدن است. در واقع از ورق های سایش هاردوکس در ساخت دستگاه ها و هر قسمتی که نظم، سایش و البته دوام بالا اهمیت زیادی دارد استفاده می شود. صفحه سایش هاردوکس 500 مانند صفحه سایش هاردوکس 400 در ضخامت بیش از 5 میلی متر به عنوان صفحه ضد مته و در ساخت و ساز ایمن استفاده می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فروش لوله سیلندری

از ویژگی های ورق های سایش هاردوکس می توان در ماشینکاری، فرم دهی و جوشکاری استفاده کرد. در نتیجه استفاده از این نوع صفحه سایش می تواند وزن سازه ها یا تجهیزات را افزایش دهد.

کوئنچ به معنای خنک کردن

برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.

هاردوکس بهترین صفحه سایش در جهان است. هنگامی که فولاد با روکش سخت تحت فشار و سایش با سنگ و سنگ قرار می گیرد، استحکام کششی آن تا 70 برابر افزایش می یابد.

ابتدا سنگ آهن در یک کوره بلند ذوب می شود و مواد ناخواسته ای که ممکن است در سنگ معدن وجود داشته باشد از بین می رود. مانند سایر فولادها، صفحه سایش از سنگ آهن، کربن و سایر عناصر آلیاژی ساخته شده است.

این ورق در ساخت دستگاه ها و قطعات با مقاومت سایشی و دوام بالا مانند بیل مکانیکی کاربرد فراوانی دارد. ورق آلیاژی هاردوکس 550 یک ورق آلیاژی بسیار مستحکم است که در برابر هر گونه سایش و فرسایش بسیار مقاوم است، بنابراین مقاومت بالایی در برابر عبور مایعات و ورود گرد و غبار از خود نشان می دهد.

هاردوکس یک ورق فولادی هاردوکس مقاوم در برابر سایش است.

Creusabro® 8000 یک صفحه سایش سخت شده با روغن است.

برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.
کوئنچ به معنای خنک کردن
کوئنچ به معنای خنک کردن
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری