ورق نسوز فلزی
متال طاها

ورق نسوز A516

ورق نسوز A516

ورق نسوز A516 :تغییر در مقدار کربن است که در نتیجه افزایش کربن، ورق سختی بالاتری پیدا می کند و این افزایش مقدار نیز باعث افزایش قابلیت عملیات حرارتی ورق A283 می شود.

ورق هاردوکس 500 برای عملیات حرارتی مکرر توصیه نمی شود.

ورق نسوز A516 در صنایع مختلف کاربرد دارد که مهمترین کاربرد ورق A516 تولید مخازن و دیگ بخار می باشد.

ورق A283 به طور گسترده در صنایع بزرگی مانند مخازن سازی، نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین دیوار ماشین آلات و قطعات صنعتی استفاده می شود.

ورق A283 Gr C تولید داخل (شرکت فولاد مبارکه)، کشورهای آسیای شرقی (چین و کره جنوبی) و کشورهای اروپایی (اوکراین، بلژیک و آلمان) در صنعت کشورمان کاربرد دارد.

قیمت میلگرد ساده ارائه شده توسط شرکت ما مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین قیمت برای میلگرد فولادی آلیاژی است که برای کاربردهایی که حفاظت در برابر خوردگی بالا مورد نیاز است استفاده می شود.

این نوع ورق آلیاژ سیاه سیلیکون و منگنز در مقایسه با ST52 و ST44 دارای خواص مقاومت در برابر پیچش و خمش، ظرفیت باربری و کشسانی است.

ورق A283 نیز در کیفیت ها و گریدهای مختلفی مانند A283 Gr A و A283 Gr D تولید می شود که در این میان ورق A283 Gr C در خاورمیانه نسبت به گریدهای دیگر با این کیفیت پرکاربرد است و یکی از پرکاربردترین و مهم ترین ورق ها می باشد.

ورق در صنعت داخلی محسوب می شود. سایش به عنوان یک عامل مخرب در نظر گرفته می شود و مقاومت قطعات در تماس دائمی با سایر قطعات باید به طرق مختلف افزایش یابد.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  سختی 400 ورق فولادی مقاوم در برابر سایش
ورق نسوز A516
ورق نسوز A516

ورق نسوز A516 :

برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.
برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.

تفاوت هاردوکس 450 با هاردوکس 400 در میزان کربن، ژرمانیوم و بور است که میزان این مواد در هاردوکس 450 باعث افزایش استحکام هاردوکس در برابر سایش و انقباض ناشی از هوا می شود.

ورق نسوز A516
ورق نسوز A516

استفاده از مواد با استحکام کمتر می تواند مزایای مختلفی مانند افزایش چقرمگی جوش، افزایش مقاومت در برابر ترک خوردگی هیدروژن و کاهش تنش پسماند در اتصال را به همراه داشته باشد.

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم ورق ضد سایش ورقی است که برای تولید فولادهای مقاوم در برابر خوردگی و سایش استفاده می شود.

ورق A516 از گروه ورق های فولادی سازه ای می باشد که در دو کلاس کیفی 60 و 70 تولید و عرضه می گردد.

البته توجه داشته باشید که به دلیل سختی بالای این ورق ها و مقاومت بالای آنها در برابر سایش و تحمل بار در این گونه کاربردها ، لازم است از ضخامت کمتری از این ورق ها نسبت به ورق های فولادی معمولی استفاده شود.

برخی از ورق های جامد برای تولید لوله های تخت فشاری، مخازن نفت و … بر اساس استانداردهای SPHT4، SPHT3، SPHT2 و SPHT1 استفاده می شود.

برخی از ورق های فولادی قابل کشش هستند و می توانند برای بدنه کشتی ها و تجهیزات سنگین مانند DD11، DD12 و DD13 و همچنین ورق های نرم تر STW22 و STW24 استفاده شوند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  جوشکاری ورق هاردوکس

ضمناً توجه داشته باشید که با توجه به اینکه ورق ضد سایش مقاومت بسیار خوبی در برابر برخی گازها، ذرات گرد و غبار و خوردگی از خود نشان می دهد، پس از استفاده از آنها احتمال آسیب ناشی از سایش بسیار کاهش می یابد.

استفاده از ورق هاردوکس مزایای زیادی دارد. ویژگی متمایز ورق ST52 این است که صنایعی که از این نوع ورق ها استفاده می کنند به استاندارد محصول توجه زیادی دارند.

زمانی که خواص سرد کاری و سایش بالا باشد، مانند ساخت سنگ شکن، نوار نقاله، حفاری و کامیون، از این گریدها استفاده می شود.

به دلیل این ویژگی های مهم، ورق های نازک تر را می توان برای تولید اجزای ورق مقاوم در برابر سایش با سطح سختی بالاتر ماشین کاری کرد.

به دلیل دستیابی به استحکام بالاتر با حجم کمتر، همیشه از فولادهای آلیاژی استفاده کنید.

آلیاژ ورق دارای 2 نوع فولاد پر آلیاژ و فولاد کم آلیاژ بر اساس آلیاژهای به کار رفته در آن می باشد.

در مقایسه با ورق A516 Gr 60، ورق A516 Gr 70 کیفیت، جوش، برش و انعطاف پذیری بهتری دارد.

ورق نسوز A516-ورق نسوز A516-ورق نسوز A516-ورق نسوز A516

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری