مرکز فروش ورق 15mo3
متال طاها

ورق ضد سایش ساختمانی

ورق ضد سایش ساختمانی محافظ پوشیدنی محصولی با کربن بالا است. هر چه نسبت آن بیشتر باشد، سختی و استحکام ورق بیشتر می شود.

ورق ضد سایش ساختمانی
ورق ضد سایش ساختمانی

ورق ضد سایش ساختمانی

فرآیند نورد برای تولید محافظ های سایش استفاده می شود. دو عنصر مهم در ترکیب شیمیایی این پروفیل های فولادی وجود دارد: کربن و منگنز. وجود این دو مورد منجر به تشکیل لایه های کاربید آهن می شود (کاربید آهن یک ترکیب بسیار سخت است).

استحکام خمشی

از نظر سختی صفحات محافظ سایش به گروه های برینل 400، 450، 500، 550 و 600 و حتی بالاتر تقسیم می شوند و بر این اساس (سطح سختی) نام گذاری می شوند. این محصولات از نظر جوش پذیری، ماشین کاری، چقرمگی و استحکام خمشی قابل قبول و مناسب هستند. به همین دلیل یکی از پرفروش ترین محصولات موجود در بازار محسوب می شوند.

عوامل موثر بر خواص ضد سایش فولادها

هنگام تولید فولاد مقاوم در برابر سایش، عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود که ترکیب شیمیایی تنها یکی از عوامل موثر است. در این راستا عنصر کربن مهمترین نقش را در افزایش سختی ورق دارد. اما از دیگر عوامل موثر بر سختی فولاد می توان به فرآیند کوئنچینگ و پدیده سخت کاری اشاره کرد.

افزایش استحکام فلز با تغییر دائمی

عملیات کوئنچ تمپرینگ به معنای خنک شدن سریع فولاد پس از تولید است. این فرآیند دانه ها و ذرات تشکیل دهنده فولاد را در کوچکترین حالت خود نگه می دارد. در نتیجه چقرمگی فولاد افزایش یافته و شکنندگی آن کاهش می یابد.

مورد بعدی پدیده سخت شدن است که به عنوان “افزایش استحکام فلز با تغییر دائمی شکل آن” تعریف می شود. به این ترتیب، انجماد فلز از طریق تغییر در ساختار کریستالی ماده اتفاق می افتد. این باعث افزایش سختی آن می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  ورق سرد پوشش دار

فرآیند تولید صفحات محافظ سایش

برای تولید این محصولات کاربردی ابتدا سنگ آهن ذوب شده و با جداسازی ناخالصی ها درجه خلوص آن افزایش می یابد. سپس کربن و سایر عناصر مناسب برای افزایش سختی به مواد مذاب اضافه می شوند. سپس مواد خام از طریق فرآیند نورد گرم به ورق فولادی مقاوم در برابر سایش تبدیل می شود. در نهایت در ابعاد و اندازه های مختلف برش داده می شوند یا به صورت رول به فروش می رسند.

انواع محافظ های پوشیدنی

انواع مختلفی از صفحات محافظ سایش وجود دارد. این موارد شامل موارد زیر است:

صفحه محافظ سایش هاردوکس (ورق هاردوکس)
فیلم محافظ سایش Veldox
صفحه محافظ دورستات سایش
صفحه محافظ سایش Corsabro
صفحه محافظ سایش دیلیدور (ورق دیلیدور)

صفحه محافظ سایش هاردوکس

این نوع ورق فلزی در سطوح سختی 400، 450 و 500 تولید و به بازار عرضه می شود. این محصول به طور گسترده در صنایع داخلی استفاده می شود. از ویژگی های صفحات سایش هاردوکس می توان به ماشین کاری، شکل دهی و جوشکاری مناسب اشاره کرد.

استفاده از یک فیلم محافظ سایش

این نوع ورق فلزی به دلیل استحکام بالا و جوش پذیری مناسب بیشترین کاربرد را در صنعت خودروسازی دارد. این محصول در گریدهای 700 تا 1300 در بازار موجود است.

صفحه محافظ سایش Corsabro

صفحات محافظ سایش Kersabro علاوه بر مقاومت سایشی بسیار بالا از جوش پذیری بالایی نیز برخوردار هستند. هنگامی که این نوع صفحه تحت فشار و سایش سنگ ها و سنگ ها قرار می گیرد، استحکام کششی آن تا 70 برابر افزایش می یابد. در نتیجه مقاومت در برابر سایش این فولاد منجر به طول عمر بیشتر و صرفه جویی در هزینه می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  خرید ورق تیتانیوم

صفحه محافظ دورستات سایش

این نوع ورق در درجات سختی مختلف از 400 تا 600 تولید می شود. ترکیب شیمیایی این نوع ورق باعث بهبود جوش پذیری آن در مقایسه با سایر ورق های مقاوم در برابر سایش شده است. به طوری که برای ضخامت های کمتر حتی نیازی به گرم کردن قبل از فرآیند جوش نیست.

سختی و مقاومت بالا

این فولاد به دلیل کیفیت عالی جوشکاری آسانی نیز دارد. سختی و مقاومت بالای این نوع ورق فلزی باعث افزایش طول عمر قطعات سایش و در نتیجه کاهش هزینه های تعمیر، تعویض و نگهداری می شود.

از کاربردهای پنل دورستات می توان به صنایع معدنی، مهندسی مکانیک، تولید سیمان، ابزارآلات کشاورزی، بیل مکانیکی و … اشاره کرد.

صفحه محافظ دورستات سایش

گاردهای سایش دیلیدور با کیفیت بالا، مقاومت بیشتر و چقرمگی مناسب برای استفاده در صنایع فولاد، سنگ، فلز و سیمان مناسب می باشد. این محصول خود به دسته های مختلف C، L و V تقسیم می شود. هر کدام از این اقلام دارای تفاوت هایی در سختی و چقرمگی هستند. در این میان رده C کمترین چقرمگی را در بین این سه دسته دارد.

ورق ضد سایش ساختمانی-ورق ضد سایش ساختمانی-ورق ضد سایش ساختمانی-ورق ضد سایش ساختمانی-ورق ضد سایش ساختمانی-ورق ضد سایش ساختمانی-

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری