خرید ورق کورتن
متال طاها

ورق استیل 316

ورق استیل316

ورق استیل 316 بعد از ورق 304 ، مرسوم ترین ورق نگیر از فولاد زد زنگ است.

 این ورق یکی از پر فروش ترین و پر مصرف ترین بازار متال طاها می باشد.

ورق استیل 316 دومین استیل از خانواده فولادهای ضد زنگ و نسوز محسوب  می‌آید. این ورق دارای 8 درصد نیکل و 18درصد کروم است. ورق ضد زنگ 316 از نظر خاصیت مکانیکی، فیزیکی و مواد تشکیل دهنده وجود 2 تا 3 درصد عنصر مولیبدن در فولاد ضد زنگ 316 سبب اصلی‌ترین تفاوت میان اون نوع ورق است. عنصر مولیبدن باعث پیشرفت استحکام و خاصیت مکانیکی در دمای بالا شده ، ورق 316 نسبت به ورق 304 مقاومت به خوردگی بیشتری دارد. قیمت ورق استیل 316 بیشتر از ورق استیل 304 می باشد. به دلیل ویژگی های بالای این محصول موجب شده جزء پرفروش ترین ورف ها در صنعت شیمیایی به حساب بیاید.

مشخصات ورق استیل 316

ورق316 به دلیل مقاومت زیاد در برابر ، سولفوریک اسید، هیدروکلریک اسید، استیک اسید، فرمیک اسید، کلرید های سولفات، ومحیط های کلریدی با نام استیل ضد اسید نیز شناخته می‌شود. وزن و ابعاد استیل 316 در قیمت آن واکنش می‌گذارد.

ورق استیل 316 از عناصری مانند کربن، فسفر، گوگرد، کروم، سیلیسیم، مولیبدن، نیکل تشکیل شده است که در میان این همه عناصر کروم و نیکل بیشترین شرکت کننده و گوگرد در این ورق کمترین عنصر تشکیل دهنده  است.

کاربرد ورق استیل 316

ورق استیل 316 به عنوان  ورق استیل ضد اسید، فولاد ضد زنگ جراحی نیز شناخته می شود، خاصیت آهن ربائی ندارد و در دمای بسایر بالا و پایین(از منفی155تا مثبت955 درجه سانتی گراد) عملکرد خوبی را نشان دهد. استیل316  در محیط های واکنش دهنده بسیار تحمل می کند و به راحتی شکل می گیرد تا ماشینکاری و جوشکاری شود. این ورق استیل نگیر 316 به دلیل پایین بودن درصد کربن بسیار برای جوشکاری ورق خوبی است ،  برای جوشکاری ورق استیل316باید دو بار جوشکاری کرد.

سریع دوم جوشکاری برای بیشتر شدن مقاومت ورق می باشد ، ناگفته نماند که برای جلوگیری از ترک ایجاد شدن فاز فریت باید سرعت قوس جوش مقداری کم باشد.جوشکاری مناسب این ورق به دو شیوه نفوذی و مقاومتی است. برای جوشکاری این ورق ضخامت ورق نیز اهمیت به سزایی دارد. در صورتی که ضخامت مقاطع بالا باشد، باید پس از جوشکاری آنیل شود تا مقاومت به خوردگی مطلوبی داشته باشد. برای ورق‌های با ضخامت کم، فرایند آنیل لازم نیست.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  قیمت فولاد سردکار 1.2210

تفاوت استیل316 با 304

مواد تشکیل دهنده ورق استیل 316 مانند ورق304 است که مواد ورق استیل 316 درصد کوتاهی مولیبدن دارد. مقاوت این ورق در برابر خوردگی بالاتر می رود و مواد های مخرب آن را تخریب نمی کند

استحکام در برابر حرارت

ورق استیل316قابلیت این را دارد که به طور یکنواخت، حرارتی تا 925درجه سانتی گراد و به صورت پی در پی تحمل کند.اگر مقاومت در برابر خوردگی آب برای شما قابل اهمیت است، استفاده پیاپی از ورق 316 توصیه نمیگردد.

این ورق کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارد که تعدادی از آن ها را نام می بریم:

ورق استیل 316 | متال طاها
ورق استیل 316

. وسیله های تهیه مواد غذایی مخصوصا در محیط های کلرایدی

. صندلی و وسیله های آزمایشگاهی

. ساخت نرده ها

. مبدل های حرارتی

. تجهیزات پزشکی

. تجهیزات صنعت هوافضا

. نگهداری و حمل مواد غذایی

.سیستم های تصویه آب

. سازه های دریایی و ساحلی

. تجهیزات برودتی

. اتصالات و فنر ها

 

قیمت ورق استیل 316

برای اسعلام قیمت هم میتوانید به پشتیبان های آنلاین  سایت متال طاها مراجعه کنید قیمت ورق استیل 316 متفاوت است ، چون در ابعاد های مختلفی عرضه می شود.

قیمت این ورق را همواره میتوانید در سایت متال طاها مشاهده کنید. جهت اطلاع از قیمت لحظه به لحظه این ورق میتوانید با شماره مدیریت تماس حاصل فرمایید ، و در صورت انتخاب این ورق اقدام به خرید کنید . توجه داشته باشید که قیمت روز  این ورق در ضخامت های مختلف همراه با آخرین تاریخ ویرایش شده این ورق در سایت درج شده است .

 

خرید ورق فولادی 316

ورق فولادی 316 دومین فولاد رایج در خانواده فولاد ضد زنگ است. خواص مکانیکی و فیزیکی آن مشابه فولاد 304 است و از مواد مشابه ساخته شده است. تفاوت اصلی این دو در این است که ورق فولادی 316 دارای 2 تا 3 درصد مولیبدن است که باعث افزایش و بهبود خواص مکانیکی و استحکام در دماهای بالا می شود و همچنین مقاومت به خوردگی آن را نسبت به ورق فولادی 304 افزایش می دهد. این موضوع باعث افزایش علاقه به خرید ورق فولادی 316 شده است.

فولاد ضد زنگ 316 معمولاً در بسیاری از کاربردهای صنعتی، از جمله مواردی که برای پردازش مواد شیمیایی استفاده می شود، و همچنین در محیط های نمکی مانند مناطق ساحلی و مناطق بیرونی که نمک نمک زدایی زیاد است، استفاده می شود. فولاد 316 نیز به دلیل واکنش پذیری کم در ساخت ابزارهای جراحی پزشکی استفاده می شود. گریدهای اختیاری سری 300 ممکن است تا 7 درصد مولیبدن داشته باشند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فروش فولاد سردکار 1.2210

آنها حتی مقاومت بهتری نسبت به کلرید دارند، اما این مقاومت سنگین فقط در شرایط صنعتی یا قرار گرفتن در معرض غلظت بالا مورد نیاز است. در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص خرید ورق استیل 316 و یا فروش استیل 316 می توانید با کارشناسان ما در بازار فاولاد تماس حاصل فرمایید.

ورق فولادی 316

فولاد 316 حاوی مولیبدن اضافه شده است که آن را در برابر کلریدها و سایر فرآیندهای شیمیایی مقاوم می کند.نام عنصر شیمیایی مولیبدن ریشه یونانی دارد و به معنای سرب است. موارد زیر اغلب با سنگ معدن سرب اشتباه گرفته می شود. این عنصر به تنهایی در فلزات یافت نمی شود.

مولیبدن جیست

در مواد معدنی به شکل اکسید وجود دارد. از نظر ظاهر خاکستری نقره ای است و بالاترین نقطه ذوب را در بین تمام عناصر دارد. به دلیل این خاصیت، استحکام و پایداری باورنکردنی را برای آلیاژهای فولادی فراهم می کند. به همین دلیل رایج ترین کاربرد آن ساخت فولاد ضد زنگ است. تمام گریدهای فولاد ضد زنگ سری 300 حاوی مقداری مولیبدن هستند. برخی از گریدها بسیار مقاوم در برابر خوردگی هستند و تا 7 درصد مولیبدن دارند. با این حال، این گریدهای بالاتر فقط برای استفاده در محیط‌های خاصی که فلزات در معرض سطوح کلرید بالایی هستند، ضروری هستند.

آنالیز ورق استیل 316

فولاد ضد زنگ 316 (1.444) معمولاً در بسیاری از کاربردهای صنعتی شامل مواد شیمیایی فرآوری شده و همچنین در محیط‌های پر نمک مانند مناطق ساحلی و فضاهای باز که نمک‌های ضد یخ رایج هستند استفاده می‌شود. فولاد 316 به دلیل خاصیت غیر واکنشی آن در ساخت ابزار پزشکی جراحی نیز استفاده می شود. ضمناً یکی دیگر از مقاطع فولاد 316 شش فول استیل است که خواص و کاربردهای بسیار خوبی دارد.

فروش ورق فولادی 316

انواع ورق استیل 316 در ابعاد استاندارد کارخانه و یا در ابعاد و اندازه های مورد نیاز شما موجود می باشد. برای سفارش و خرید ورق استیل 316 و اطلاع از قیمت استیل 316 (قیمت استیل دریافت نکنید) می توانید به صورت آنلاین و حضوری اقدام نمایید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری