قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن
متال طاها

قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن

قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن فولاد و به دلیل واکنش با مقاومت و کنترل، به زنگ زدگی و تحریک، می تواند دوام و کارایی آنها را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. متخصصان صنعت روش هایی را برای مقابله با این مشکل ابداع کرده اند

که یکی از مهمترین این روش ها فرآیند گالوانیزه یا پوشش با روی است.

قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن

ورق های گالوانیزه از انواع ورق های فولادی هستند که به طور خاص در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، به همین دلیل خرید آن با یکی از قیمت های روز اهمیت دارد.

قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن
قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن

خرید ورق گالوانیزه در ضخامت ها و مصارف مختلف
ورق گالوانیزه به دلیل داشتن روکش ضد زنگ کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارد و به همین دلیل محبوبیت بالایی دارد.

در ادامه نکاتی در مورد خرید ورق گالوانیزه، قیمت، ویژگی های ساختاری و ظاهری این ورق و موارد استفاده آن را به شما خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

ورق گالوانیزه

با توجه به اینکه خرید ورق گالوانیزه افزایش یافته و خرید ورق گالوانیزه در تهران روز به روز در حال افزایش است، لازم است در این قسمت نکاتی را در مورد خرید ورق گالوانیزه بیان و اطلاعات مشتریان عزیز را افزایش دهیم.
در روش گالوانیزه گرم، آهن و فولاد را که ترکیب و طرح مناسبی برای گالوانیزه کردن دارند، در حمام روی مذاب در دمای حدود 460 درجه سانتیگراد شکسته و روی آن روکش تشکیل می شود.

به دلیل مقاومت فلز روی در برابر تجزیه طبیعی، از این فلز برای گالوانیزه کردن استفاده می شود. اگر فلز جدا شود، روی با کربن واکنش داده و یک لایه مقاوم در برابر زنگ زدگی روی فلز ایجاد می کند.

ضخامت پوشش فلزی روی لوله های تولید شده با ورق گالوانیزه کمتر از پوشش گالوانیزه است. در گالوانیزه سرد نمک داخل محلول اسیدی ریخته شده و روی قطعه پاشیده می شود. ضخامت پوشش در این روش کمتر از روش گالوانیزه گرم است.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  ورق هاردوکس+قیمت

هر چه پوشش یا درصد پوشش یا ضخامت ورق گالوانیزه بیشتر باشد عمر سازه بیشتر می شود و بر قیمت ورق گالوانیزه نیز تاثیر می گذارد.

مشخصات ورق گالوانیزه
ضخامت ورق گالوانیزه از 0.13 تا 3 میلی متر و عرض آن از 610 تا 1600 میلی متر متغیر است. این محصول به صورت کلاف یا پارچه ای عرضه می شود و طول آن قابل سفارشی سازی می باشد، وزن ورق گالوانیزه نیز به ضخامت، عرض و طول آن بستگی دارد.

مزیت اصلی ورق گالوانیزه مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی است. ورق های گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی عمر مفید بیشتری دارند. ورق های گالوانیزه در مقایسه با ورق های استنلس استیل قیمت مناسب تری دارند.

این نوع ورق به راحتی خم و بریده می شود و اشکال مختلفی برای استفاده دارد. ورق های گالوانیزه در ضخامت ها، عرض ها، طول ها، رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شوند که انتخاب این تنوع را برای مصرف کنندگان آسان می کند.

مشخصات ورق گالوانیزه

ضخامت گالوانیزه گرم
ضخامت ورق گالوانیزه گرم یکی از عوامل کلیدی در تعیین کیفیت و عملکرد این محصول می باشد. ورق گالوانیزه گرم از روکش روی تولید می شود که به آن مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی می دهد. این پوشش از طریق فرآیند گالوانیزه گرم به دست می آید

قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن
قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن

که شامل غوطه ور کردن فولاد در روی مذاب است. ضخامت این روکش و ورق خود می تواند تاثیر بسزایی در کارایی و ماندگاری محصول نهایی داشته باشد.

ضخامت ورق گالوانیزه گرم معمولاً از 0.3 میلی متر تا 2.5 میلی متر تولید می شود. این محدوده ضخامت به ویژه برای پوشش در کاربردهای مختلف صنعتی و ساختمانی مناسب است. ضخامت های نازک تر، مانند 0.30 میلی متر، برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی کمتری دارند،

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  آهن آلات بازیافتی

استفاده می شود. در حالی که ضخامت های بیشتر، مانند 2.5 میلی متر، برای شرایط سخت تر مناسب است و نیاز به مقاومت بیشتری در برابر آسیب و خوردگی دارد. ورق های گالوانیزه گرم به دو صورت ورق و رول تولید می شوند و در هر دو حالت ضخامت و عرض مشابهی دارند.

فولاد

عوامل موثر بر ضخامت ورق گالوانیزه نوع و ترکیب فولاد از جمله میزان کربن، سیلیکون و فسفر می تواند بر روی پوشش و کیفیت نهایی تاثیر بگذارد.

دمای مذاب روی و مدت زمان غوطه ور شدن فولاد در این مذاب بر ضخامت پوشش نهایی روی تاثیر می گذارد. هر چه دما و زمان غوطه وری بیشتر باشد، پوشش روی ضخیم تر خواهد بود.

قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن
قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن

همچنین کیفیت سطح فولادی و تمیزی آن قبل از گالوانیزه نیز بر ضخامت و یکنواختی پوشش تأثیر می گذارد. سطح تمیزتر باعث ایجاد پوشش یکنواخت تر می شود.

انتخاب ضخامت مناسب ورق گالوانیزه بستگی به نیاز پروژه خاص و شرایط محیطی دارد.

برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی بالا، سازه‌های ساختمانی یا اجزای صنعتی در محیط‌های محیطی دارند، موارد بیشتری توصیه می‌شود، همچنین برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت کمتری دارند، موارد نازک‌تر کافی است.

با توجه به نیازهای مختلف و شرایط محیطی، انتخاب صحیح ضخامت می تواند

قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن-قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن-قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن-قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن-قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن-قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن-قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری