متال طاها

فروش صفحات سایش Hardox400 و Hardox 500

فروش صفحات سایش Hardox400 و Hardox 500:تسمه یا ورق نواری قسمتی مربع یا مستطیل شکل با اختلاف عرض و ضخامت زیاد است.

این نوع محصول معمولاً در ضخامت های 8 تا 150 میلی متر، عرض های 1100 تا 4500 میلی متر و طول های 2500 تا 24000 میلی متر تولید می شود.

از طرفی سبکی ورق های مورد استفاده در این موارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این نوع ورق پلکسی مانند سایر ورق ها دارای پشتی کاغذی برای جلوگیری از خط و خش است.

روش دیگری که برای خم کردن ورق های فولادی استفاده می شود خمش گرم است. مقدار جریان القایی به جریان الکتریکی عبوری از سلف و فرکانس شبکه بستگی دارد.

برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.

طراحی کابینت ام دی اف به روکش آن بستگی دارد که با روکش های زیبا و متنوع در بازار موجود است. برای اطلاع از قیمت ملحفه ضد سایش و آموزش خرید ملحفه ضد سایش می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

در جداول زیر قیمت ورق در رنگ های مختلف از کارخانه های مختلف (فولاد مبارکه، فولاد بهمن، هفت الماس و سمنان) را مشاهده می کنید.

ضخامت ورق هاردوکس 450 از 3 تا 80 میلی متر و سختی آن از 425 تا 475 برینل متغیر است. کربن اضافه شده در ساخت ورق فولادی سختی را به شدت افزایش می دهد اما استحکام را کاهش می دهد.

Dorstat تنها صفحه سایش تولید شده توسط Direct Hardening “DQ”-Online است و در درجه های سختی مختلف از 400 تا 600 برینل عرضه می شود. هاردوکس و دورستات (ضد سایش دورستات و هاردوکس) ورق هایی با مقاومت سایشی بالا هستند.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان یکی از تولیدکنندگان مهم داخلی با ظرفیت تولید سالانه 2.1 میلیون تن در سال است که به تولید ورق سیاه مشغول است.

ورق سیاه دقت ابعادی ضعیفی دارد و معمولاً برای سایر محصولات فولادی استفاده می شود. ورق ST52 به عنوان مقطع فولادی کاربردی در صنایع بزرگ استفاده می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  مشاوره خرید فولاد

لازم به ذکر است که امروزه این استاندارد منسوخ شده و تولید این پروفیل فولادی بر اساس استاندارد DIN EN100271 انجام می شود. این پروفیل فولادی با نام ST52-3N در بازار موجود است.

فروش صفحات سایش Hardox400 و Hardox 500
فروش صفحات سایش Hardox400 و Hardox 500
فروش صفحات سایش Hardox400 و Hardox 500
برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.

این خواص مطلوب باعث افزایش قیمت ورق st52 نسبت به قیمت ورق مشکی معمولی شده است. حرف N در ابتدای کلمه Normalizing به معنای عادی سازی است.

نرمالیزاسیون یک عملیات حرارتی است که طی آن فولاد آستنیته می شود و در نهایت در هوای آزاد خنک می شود. پس از چنین عملیات حرارتی، فولاد دانه دار می شود. بنابراین قبل از جوشکاری ضخامت های کوچک نیازی به پیش گرم کردن نیست.

خرید ورق مشکی با ضخامت 20 میلی متر به بالا به صورت برش (پارچه) انجام می شود اما خرید ورق مشکی با ضخامت کمتر از 20 میلی متر به صورت رول نیز قابل انجام است.

فولاد مقاوم در برابر سایش چیست؟ فولاد مقاوم در برابر سایش یا به اختصار AR نوعی فولاد ساخته شده از ورق آلیاژی با درصد کربن بالا است. البته ورق های فولادی آلیاژی که این نوع فولاد از آنها ساخته می شود، علاوه بر کربن دارای ترکیبات دیگری نیز به نسبت های مختلف است.

توجه داشته باشید که فولاد ذاتاً در برابر فرسایش مقاوم است، اما برخی از صنایع برای استفاده از این فلز برای برخی کاربردها به مقاومت بسیار بالاتری نیاز دارند. برای آشنایی بیشتر با این نوع فولاد به ادامه مطلب مراجعه کنید.

با توجه به بررسی متالورژی فولاد مقاوم در برابر سایش، این نوع فولاد ساختاری مارتنزیتی است که ساختار بسیار سخت و مقاوم تری نسبت به فولاد معمولی دارد.

به همین دلیل در تمامی صنایعی که بحث مقاومت در برابر سایش سازه ها یا تجهیزات و سازه ها مطرح است از این نوع فولاد استفاده می شود که ترکیب شیمیایی خاص خود را دارد.

تجزیه و تحلیل فولاد سایش نشان می دهد که با افزایش درصد کربن می تواند مقاومت سایشی آن را افزایش داده و سخت تر شود، اما ما مجاز به استفاده از آن در هر مقدار نیستیم.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فروش فولاد MO40

به عبارت دیگر می توان یک عنصر کربنی را تا حدودی به ورق فولادی اضافه کرد، زیرا مقدار بیشتر آن باعث شکننده شدن ورق فولادی و مستعد ترک خوردن می شود.

به همین دلیل لازم است از آلیاژ مناسب طبق دستور العمل های خاص استفاده شود تا فولاد به دست آمده در برابر سایش، خوردگی، شکنندگی و ترک بسیار مقاوم باشد.

ورق های محافظ سایش از طریق فرآیند دو مرحله ای خاموش کردن و تمپر (Q&T) تولید می شوند. از طریق این توضیحات به طور کامل متوجه نحوه عملکرد ورق ضد سایش و نحوه تولید صنعتی آن خواهید شد.

اما باید به یک نکته بسیار مهم اشاره کرد. فولاد به دست آمده در ابتدا خیلی سخت نیست و تقریباً معادل 220-170 HB است.

 

افزایش سختی برای تغییر ماهیت آستنیت به مارتنزیت زمان می برد. به عنوان مثال، سختی فولاد سایش Hadfield از سطح به عمق تدریجی است.

ورق دوراستات: این نوع فولاد بالاترین میزان سختی را در مقایسه با سایر فولادهای مقاوم به سایش دارد.

این مدل زمانی استفاده می شود که مقاومت فشار مکانیکی عالی و مقاومت در برابر سایش سطح مورد نیاز باشد. مقاومت ضربه ای عالی در دماهای پایین دارند و سختی برینل آنها بین 400 تا 600 نقطه است.

از دیگر ویژگی های این نوع فولادهای مقاوم به سایش می توان به جوش پذیری بهتر اشاره کرد، به طوری که برای جوش در ضخامت های کوچک نیازی به پیش گرم شدن ندارند.

از جمله کاربردهای صفحه سایش دورستات می توان به صنایع معدنی، لایروبی، ماشین آلات کشاورزی، تولید سیمان، مهندسی مکانیک و موارد مشابه اشاره کرد.

ورق دیلیدور: این نوع ورق فولادی مقاوم به سایش دیلیدور دارای درجه سختی و چقرمگی بالایی است که به سه دسته C، V و L طبقه بندی می شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری