متال طاها

سختی این فولاد 450

سختی این فولاد 450 : قبل از خرید ورق هاردوکس باید اطلاعاتی در مورد آن و برندهای ورق CK45 موجود در بازار به دست آورید. یکی از ویژگی های مهم ورق هاردوکس انعطاف پذیری آن است که با توجه به این ویژگی به راحتی خم می شود اما قبل از آن باید عواملی که باعث کاهش این انعطاف می شوند حذف شوند.

اما چه چیزی باعث می شود که این ورق ها چنین خواصی داشته باشند؟ البته ما نمی‌توانیم مقدار فولاد کربنی را به اندازه‌ای که بخواهیم افزایش دهیم. زیرا اگرچه سختی فولاد را افزایش می دهد، اما استحکام آن را کاهش می دهد.

بنابراین حتی در موارد معمولی زمانی از ورق هاردوکس استفاده می شود که سایش عامل اصلی خرابی سازه یا ابزار باشد.

از انواع ورق های آلیاژی در ساخت کامیون ها، ماشین آلات سنگین و حتی سنگ شکن ها استفاده می شود و در عین حال به دلیل ماندگاری بالای ورق های هاردوکس و خاصیت ضد سایش آنها در ساخت انواع بیل مکانیکی و سنگ شکن استفاده می شود. . ماشین ها.

پدیده سایش به دلیل عوامل زیادی رخ می دهد، بنابراین هر چه دانش بیشتری در این زمینه داشته باشیم، مواد بهتر و مقاوم تری را برای حل این مشکل انتخاب خواهیم کرد.

سختی این فولاد 450

سختی این فولاد 450 (بین 425 تا 475) برینل است که از فولادهای مقاوم در برابر سایش در ماشینکاری، مهر زنی و جوشکاری استفاده می شود. ورق 500 با سختی (530-470) برینل در خارج از کشور تولید می شود سپس به ایران وارد می شود.

در غیر این صورت اگر ضخامت آن بیشتر از 32 میلی متر باشد محدوده سختی آن بین 370 تا 430 برینل متغیر خواهد بود. ورق های ضد سایش کاربرد بسیار گسترده ای در تمامی صنایع دارند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  شماره تماس بازار آهن تهران

بنابراین اگر به صورت فعال در زمینه محصولات فولادی فعالیت می کنید و به دنبال تولید ابزار و محصولاتی با عمر طولانی در برابر سایش هستید، حتما ورق هاردوکس را می شناسید.

این یک ورق فولادی ملایم استاندارد است که انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه را بهبود می بخشد. که جوش پذیری و انعطاف پذیری آنها با یکدیگر متفاوت است. این نوع ورق در برابر سایش و سایش بسیار مقاوم است و همچنین انعطاف پذیری قابل توجهی دارد.

در بین کاربردهای عمومی، ورق هاردوکس 600 دارای بالاترین استحکام بوده و در نتیجه برای مکان هایی که سختی بیشتری نیاز است مناسب است. برای تولید ورق های آلیاژی مقاوم در برابر سایش، شرایط نورد باید ایجاد شود.

اگر قصد خرید ورق هاردوکس را برای هر اپلیکیشنی دارید، ابتدا باید اجزای سیستم درگ آن را بررسی کنید و ببینید کدام نوع ورق برای شما مناسب است. زیرا در بسیاری از موارد امکان دسترسی به کارخانه ها و خرید مستقیم از آنها وجود ندارد و یا با مشکلات زیادی همراه است.

سختی این فولاد 450

برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.

لازم به ذکر است که افزایش مقدار کربن در آلیاژها باعث کاهش استحکام آنها می شود. اما در عین حال مقاومت در برابر سایش را افزایش می دهد. اما در برابر ضربه هایی که اغلب باعث شکستن و فرسایش این مواد می شود، مقاومت می کند.

این ورق همانند ورق هاردوکس 400 در ضخامت های بالای 5 میلی متر به عنوان ورق ضد دریل و در ساخت ایمن استفاده می شود. همانطور که گفته شد، صفحه سایش به دلیل کاربرد وسیع در اندازه ها، ضخامت ها و ترکیبات شیمیایی مختلف تولید می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فولاد قالب پلاستیک 1.2312+ (مشخصات فنی)

از دیگر مزایای ورق هاردوکس 600 می توان به عمر طولانی، مقاومت در برابر ضربه بسیار بالا، صرفه جویی و عدم نیاز به گرمایش اضافی اشاره کرد.

علاوه بر ویژگی هایی مانند سختی، یکی دیگر از ویژگی های هاردوکس مورد توجه است. در تمام انواع فولاد از عناصر کربن، سنگ آهن و آلیاژهایی استفاده می شود که با تغییر درصد این عناصر، خواص ایجاد شده در فولاد مورد نظر را تغییر می دهد.

محاسبه وزن ورق یکی از بخش های روتین زندگی افرادی است که فعالانه در زمینه خرید و فروش آهن آلات یا صنعت فعالیت می کنند. برای اطلاع از قیمت ورق و خرید ورق هاردوکس با کارشناس فولاد در ایران تماس بگیرید.

در این مقاله با انواع ورق های مقاوم در برابر سایش و نحوه خرید ورق هاردوکس آشنا شدید، در صورت داشتن هر گونه سوال با آهنرسان تماس حاصل فرمایید. صنعتگر محترم و محترم به دلیل استفاده از ما برای خرید محصول مورد نیاز خود (فولاد آلیاژی).

ورق های هاردوکس برای اولین بار توسط پروفسور یوهان آگوست رد در سال 1974-1975 در کشور سوئد تولید شد که به دلیل کارایی بالا مورد توجه مهندسین راه قرار گرفت که منجر به صادرات این ورق ها به کشورهای آمریکا، آسیا و اروپا شد.

مواد سایش (بدن غیرفعال): قسمت سطحی ورق هاردوکس که با مواد ساینده تماس پیدا می کند و ذرات سطحی خود را در طول زمان از دست می دهد.

برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.

سختی این فولاد 450
سختی این فولاد 450
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری