متال طاها

استاندارد DIN 17100

استاندارد DIN 17100 : ورق هاردوکس 400 که پرطرفدارترین محصول در این دسته است دارای ترکیب شیمیایی 0.3 تا 0.4 درصد عنصر کربن، 0.7 درصد سیلیکون، 1.6 درصد منگنز، 0.6 درصد مولیبدن، 1.5 درصد نیکل و مقداری بور و گوگرد است.

طبق استاندارد DIN 17100، مقدار عناصر کربن، فسفر، گوگرد و نیتروژن در ترکیب شیمیایی گرید 3 کمتر از گرید 2 است. ورق CK60 به دلیل مقدار بیشتر، استحکام کششی و استحکام تسلیم بیشتری نسبت به ورق های 1045 و 1040 دارد.

کربن در ترکیب آن به همین دلیل جوشکاری ورق های SK60 دشوارتر از جوشکاری ورق های SK45 و SK40 خواهد بود. در نتیجه، اگرچه گران‌تر از ورق‌های فولادی معمولی هستند، اما در دراز مدت مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم نسبت آلیاژهای استفاده شده و کربن مصرفی در این ورق های هاردوکس و ولدکس متفاوت است که در نتیجه ضخامت این ورق ها و همچنین قیمت های آلیاژ متفاوت و در نتیجه تفاوت در قیمت نهایی ایجاد می شود. .

ممکن است با توجه به اینکه قیمت ورق فولادی نیز با ارز کم و زیاد می شود افزایش و کاهش پیدا کند و ما هرگز نمی توانیم قیمت مشخصی برای این نوع ورق ها بدهیم و این قیمت ها به گونه ای محاسبه می شود که به روز می شوند.

قیمت هاردوکس و ولدکس بسته به ضخامت آنها متفاوت است، هر چه ضخامت این ورق ها بیشتر باشد قیمت آنها بالاتر می رود و از چه آلیاژی استفاده می کنند، گاهی قیمت آلیاژ به کار رفته در آن بیشتر و گاهی به دلیل کمتر است.

استاندارد DIN 17100

به قیمت آلیاژ به کار رفته در آن و در نتیجه بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد، اما به طور کلی کیفیت مواد به کار رفته در این ورق ها مهم است و گاه از مواد بی کیفیت این گونه ورق ها برای ساخت استفاده می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فرآیند ساخت

که می تواند کیفیت نهایی را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.اما در پروژه های ساختمانی که نیاز به مقاومت سایشی بالا دارند، عمدتا از هاردوکس 600 استفاده می شود.

سختی و مقاومت بالای فولادهای دورستات به سایش منجر به افزایش طول عمر محصول و کاهش وزن سازه یا دستگاه می شود.

ورق های ساخته شده از این فولاد دوبل در بازار به ورق سیاه معروف هستند زیرا به روش نورد گرم تولید می شوند و به دلیل دمای بالا و اکسیداسیون سطحی سطح ورق تیره می شود.

این ورق با توجه به مزایای استثنایی که برای صنایع مختلف ایجاد می کرد، بلافاصله جایگاه ویژه ای در بازار به خود اختصاص داد و مورد توجه ویژه مهندسان راه قرار گرفت.

فولاد St37 از دسته فولادهای کم کربن است که در بازار به فولادهای ملایم معروف هستند، از آنجایی که درصد کربن کمی دارند، استحکام متوسطی دارند و عمدتاً در صنعت ساختمان و پروفیل ساختمانی کاربرد دارند.

از آنجایی که کربن موجود در فولادها باعث سختی بیشتر می شود، همانطور که از جدول مشخص است، میزان کربن فولاد CT52 بیشتر است و سختی این فولاد 180 واحد برینل و سختی فولاد St37 120 واحد برینل است.

استاندارد DIN 17100

برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.

به همین دلیل است که بیشتر از فولاد St52 در صنایع سنگین استفاده می شود.ورق های ضد سایش نیز از فولادهای مقاوم در برابر سایش ساخته می شوند که درصد کربن بالایی در ساختار خود دارند و در نتیجه مقاومت بیشتری نیز دارند.

بیشترین کاربرد آن در معدن، فولاد، سیمان، ادوات کشاورزی، لایروبی و … این نوع ورق فولادی به گرید 309 و 310 معروف است و مهمترین کاربرد آن ساخت سیستم های گرمایشی، تجهیزات کوره و استفاده در تمام فرآیندهای دمای بالا مهزیار فولاد صنعت تامین کننده و تامین کننده عمده فولادهای با استحکام بالا و همچنین طیف وسیعی از محصولات با کیفیت و کاربردی است.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  خرید ورق 70B

انواع مختلفی از محصولات فولادی وجود دارد که بسته به نوع استفاده هر مصرف کننده در اشکال و اندازه های مختلف در صنایع مختلف عرضه می شود. این رایج ترین کاربرد این فولادها است.

با افزایش ضخامت ورق، دمای پیش گرمایش نیز افزایش می یابد. فولاد St52 به عنوان فولاد کم آلیاژی با استحکام بالا شناخته می شود و مقدار کربن و عناصر آلیاژی خواص منحصر به فردتری برای استفاده صنعتی برای ریل ها، شاسی ماشین های سنگین و جرثقیل ها هستند.

این ورق ها یکی از پرکاربردترین ورق های فلزی در صنعت می باشند.

گروهی از فولادهای ملایم با کربن کمتر از 25/0 درصد قرار می‌گیرند، این فولادها به اشکال مختلف از جمله ورق، میلگرد، تیرآهن، نبشی و انواع لوله‌ها به صورت معمولی یا بدون عملیات حرارتی عرضه می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. .

ورق هاردوکس 500 جزء گروه ورق های فرسوده می باشد برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. ضمنا جهت اطلاع از قیمت روز ورق CK45 لطفا فورا و به صورت آنلاین فرم درخواست قیمت را بررسی نمایید.

در این صفحه از سایت آهنرسان قیمت ورق ck45 امروزی تولید کارخانه های مختلف را مشاهده می کنید. قیمت ورق هاردوکس 450 به همراه نمودار نوسان قیمت هر برگ هاردوکس 450 را در هر صفحه می توانید مشاهده و سفارش دهید.

برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.
استاندارد DIN 17100
استاندارد DIN 17100
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری