متال طاها

آهن خادم، یراق آلات و انواع ورق های آلیاژی

آهن خادم، یراق آلات و انواع ورق های آلیاژی:مقادیر مولبیدن از 0.25 تا 0.6٪ (به جز هاردکس 600) تأثیر مثبتی بر سختی ثانویه دارد و شکنندگی بازپخت را کاهش می دهد.

مولبیدن ها به مقدار حدود 2 درصد در حضور نیکل و کروم بسیار مهم هستند، زیرا باعث افزایش شکنندگی فولاد پس از آنیل می شوند. مشخص شده است که بر سختی ثانویه تأثیر می گذارد و شکنندگی برگشتی را در دماهای 250 تا 400 درجه سانتیگراد کاهش می دهد.

ورق های هاردوکس دارای ساختار مارتنزیتی عجیب و غریب است که دارای فرم سخت و مقاومی از ساختار کریستالی فولادی است. به همین دلیل در صنایع با مقاومت بالا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

البته سختی های بالاتری هم وجود دارد اما کمتر تولید می شود و برای کاربردهای خاص استفاده می شود. یعنی تکبر بالایی ندارند. هر چه عدد صفحه هاردوکس بیشتر باشد، مقاومت به سایش بیشتر و شکل پذیری و چقرمگی فولاد کمتر می شود.

آهن خادم، یراق آلات و انواع ورق های آلیاژی
آهن خادم، یراق آلات و انواع ورق های آلیاژی

و این. آلیاژهایی مانند بور، منگنز، نیکل، سیلیسیم، مولیبدن، گوگرد و فسفر نیز در تولید ورق های هاردوکس استفاده می شود. استفاده از این عناصر با ایجاد سطح صاف و یکنواخت فولاد باعث افزایش استحکام آن می شود و اثر افزایش کربن در این ویژگی به میزان کمتری مشاهده می شود.

از دیگر ویژگی های این ورق ها سبک بودن آن ها می باشد که باعث کاهش 15 درصدی وزن سازه در سازه های فولادی می شود و در دماهای پایین مقاومت بالایی دارد. ورق های هاردوکس انواع مختلفی دارند و هر کدام در محدوده، ضخامت، طول و عرض متفاوتی عرضه می شوند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فروش فولاد MO40

یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت ورق هاردوکس سختی آن است. این مواد ترکیبی از سنگ، خاک، ماسه، سیلیس و… هستند که در اثر برهم کنش با عوامل جوی خود به خود فرسوده می شوند و اجازه ساییدگی فولاد را نمی دهند.

برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.

قسمت سطحی ورق هاردوکس با مواد ساینده در تعامل بوده و ذرات سطحی آن دائما از بین می روند.

آهن خادم، یراق آلات و انواع ورق های آلیاژی

این مواد شامل روغن، آب، اسید، هوا و غیره است که برای بهبود مقاومت در برابر سایش استفاده می شود. این مواد شامل درصد رطوبت، خشکی، دما، نمک و سایر ترکیبات موجود در محیط مورد استفاده برای ورق های هاردوکس می باشد.

زمانی که خواص سرد کاری و سایش بالا باشد، مانند ساخت سنگ شکن، نوار نقاله، حفاری و کامیون، از این گریدها استفاده می شود. در صورت نیاز به خرید ورق هاردوکس در سایزها و ابعاد مختلف با ما تماس بگیرید.

ورق های این واریته در صورت قرار گرفتن در دمای بالای 250 درجه سانتیگراد خواص خود را از دست می دهند.

این گرید معمولاً برای حفاری تیغه ها و چرخ دنده ها، ملاقه ها، گاوصندوق ها، سنگ شکن ها و صفحات ضد مته استفاده می شود. خواص و کاربرد این درجه مانند سایر گریدهای ذکر شده در بالا می باشد.

برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  خرید ورق آلیاژی A387

و از این گرید برای ساخت چکش، موج شکن و… استفاده می شود، در این مقاله با انواع ورق های مقاوم در برابر سایش و نحوه خرید ورق هاردوکس آشنا شدید، در صورت داشتن هرگونه سوال با آیرون رسن تماس حاصل فرمایید.

یکی از مهمترین سوالات قبل از خرید پروفیل استیل این است که پس از اطلاع از قیمت ورق سایش اقدام به خرید کنید. اطلاع از قیمت روز ورق های مقاوم در برابر سایش بسیار مهم است زیرا قیمت ها نوسان دارند و به سرعت تغییر می کنند.

توجه داشته باشید که ورق ضد سایش بهترین فولاد مقاوم در برابر سایش نیز نامیده می شود. دلیل نوسانات بالای قیمت ورق های مقاوم در برابر سایش در بازار، تغییرات مداوم قیمت مواد اولیه و فولاد تحت تاثیر دلار، قیمت جهانی فولاد و نفت، تحریم های خارجی و سیاست های بازار داخلی است.

شایان ذکر است که برخی از برندها تجهیزات مدرن تری دارند و در نتیجه قیمت ملحفه های ضد سایش آنها با سایر برندها متفاوت خواهد بود. مصرف کنندگان باید با توجه به نیاز و کیفیت مورد انتظار خود یکی از این برندها را انتخاب کنند.

ابعاد، ضخامت و وزن مقاطع تعیین کننده قیمت نهایی محصول سفارش شده است. همچنین لازم به ذکر است که انواع مختلفی از ورق های ضد سایش فلزی با سختی سطحی متفاوت وجود دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری