متال طاها

قیمت ورق هاردوکس 1401

قیمت ورق هاردوکس 1401 ماده اولیه ای است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. اما هر یک از صنایع به تناسب نیاز خود، ویژگی های استفاده از این ماده را دارد. در بسیاری از صنایع، تجهیزات و ابزار ممکن است در معرض سایش و پارگی شدید قرار گیرند.

سایش می تواند استفاده از محصول را به طور کامل از بین ببرد و آسیب جدی به آن وارد کند. بنابراین فولاد با فرمول شیمیایی خاص برای رفع چنین نیازی تولید شد. ورق هاردوکس یا ورق مقاوم در برابر سایش یک ورق فولادی با مقاومت سایش بالا است.

ویژگی های ورق فولاد

قیمت ورق هاردوکس 1401
قیمت ورق هاردوکس 1401

در ادامه با ویژگی ها و کاربردهای این ورق فولادی آشنا می شویم. در ساخت این آلیاژ فولاد علاوه بر کربن که اساس همه آلیاژهای فولادی است، عناصر دیگری مانند نیکل، سیلیکون، منگنز، کروم، مولیبدن، فسفر، گوگرد و بور وجود دارد.

یکنواختی، سختی بالا و استحکام بالا از مزایای این ورق فولادی است. استفاده از ورق هاردوکس با کاهش وزن استحکام سازه را افزایش می دهد.

قیمت ورق هاردوکس 1401

ورق فولادی هاردوکس

جوش پذیری و چسبندگی بالا از جمله ویژگی های مثبت ورق فولادی هاردوکس است. ورق هاردوکس بر خلاف اکثر محصولات آلیاژی فولادی که بر اساس ترکیب شیمیایی آنها طبقه بندی می شوند، با سختی اندازه گیری می شوند.

به گفته برینل، ورق های هاردوکس به چهار دسته 400، 450، 500 و 600 تقسیم می شوند که البته تعداد هر یک از عناصر ترکیبی در طراحی هر یک از این انواع با یکدیگر متفاوت است.

ورق فولادی

در هنگام خرید این محصول فولادی باید در نظر داشته باشید که ورق های فولادی مختلفی در بازار وجود دارد که کاربرد مشابهی با ورق هاردوکس دارند. Dorstat Leaf و Dilidor Leaf شناخته شده ترین این محصولات هستند.

قیمت ورق هاردوکس نیز با این محصول متفاوت است. این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت در ویژگی ها و عملکرد محصول است. به همین دلیل قبل از خرید بهتر است ویژگی های هر کدام را مطالعه کنید.

سنگ شکن

سنگ شکن دستگاهی است که برای خرد کردن مواد تمیزی که از معدن به دست می آید استفاده می شود. این دستگاه مواد اولیه را تا زمانی که به اندازه دلخواه برسد آسیاب می کند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  هاردوکس چه نوع ورقی است؟

به همین دلیل این دستگاه برای کسانی که در معدن کار می کنند لازم است تا مواد اولیه را به خوبی تهیه کرده و به کارخانه ها تحویل دهند. امروزه خرید دستگاه سنگ شکن به یکی از مهمترین وظایف افراد تبدیل شده است.

سنگ شکن چیست؟

متأسفانه محصولات بی کیفیت زیادی در بازار وجود دارد و این گیج کننده است. همانطور که می دانید سنگ های استخراج شده از معدن تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. این تفاوت به میزان رطوبت، سختی و اندازه سنگ مربوط می شود. در نتیجه، هرچه سنگ سخت‌تر باشد، سنگ شکن باید قوی‌تر باشد تا بتواند خرد شدن سنگ را مدیریت کند.

اسیب اهن به دستگاه

به همین دلیل زمانی که قصد خرید این دستگاه را دارید باید به سطح قدرت آن توجه ویژه ای داشته باشید. به این نکته توجه کنید هرگز از سنگ شکن برای خرد کردن سنگ هایی که بیش از ظرفیت دستگاه خود هستند استفاده نکنید. زیرا باعث آسیب به دستگاه می شود و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می کند.

سنگ شکن سنگ شکن کیوبیت

تقریبا در تمامی سیستم های سنگ شکن سنگ شکن کیوبیت وسیله ای کاربردی و ضروری است. سنگ شکن کوبیت گاهی اوقات به عنوان یک سنگ شکن چکشی شناخته می شود زیرا از چندین چکش برای خرد کردن سنگ های معدنی استفاده می کند و به طور مکرر در زوایای مختلف و با نیروی زیاد به سنگ برخورد می کند.

دستگاه کوبیده

به عبارت دقیق تر، سنگ یا کانی در محفظه اصلی سنگ شکن کوبیت محصور می شود و چکش ها سنگ را به دیواره ها و بدنه سخت داخلی دستگاه کوبیده و آن را خرد می کنند. چکش های این دستگاه معدن از فولاد ساخته شده است که در برابر ضربه و سایش بسیار مقاوم است.

دستگاه فرز

علاوه بر این، از یک حرکت چرخشی با سرعت بالا برای راندن چکش ها استفاده می شود. در قلب هر سنگ شکن کوبیتی یک دستگاه فرز دایره ای مجهز به 2 تا 6 چکش فولادی قرار دارد. اپراتور سنگ هایی را از قسمت تغذیه دستگاه معرفی می کند، تیغه های فولادی قطعات سنگی مختلفی را به دیواره های دستگاه پرتاب می کنند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  ورق مقاوم در برابر سایش

کیوبیت موتور تیغه محرک

در نتیجه بر اثر فشار فضای تنگ داخل سنگ شکن، سنگ به قطعات کوچک تری خرد می شود. ابعاد خروجی کم و بیش قابل تنظیم و بین 5 تا 15 سانتی متر می باشد.یکی از اجزای اصلی سنگ شکن کیوبیت موتور تیغه محرک، تیغه های فولادی و سندان می باشد.

قیمت ورق هاردوکس و دیگر محصولات

کاربرد اصلی این سنگ شکن، خرد کردن سنگ های معدنی و رودخانه ای است.

 

سنگ شکن ها

سنگ شکن هایی از 100 تا 240 ذراع در بازار موجود است که برای خرد کردن انواع سنگ ها با قدرت های مختلف استفاده می شود. هر کدام از این سنگ شکن ها دهانه تغذیه متفاوتی دارند، سنگ ها را در اندازه های مختلف خرد می کنند و نگهدارنده های مختلفی دارند.

ویژگی های دستگاه

یکی از سوالاتی که همیشه هنگام خرید این دستگاه مطرح می شود، مربوط به ویژگی های آن است. بهتر است بدانید با توجه به اینکه این دستگاه قرار است در محیط معدنی مورد استفاده قرار گیرد، باید ویژگی های خاصی داشته باشد و در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد. به عنوان مثال این دستگاه باید ضد آب باشد تا رطوبت معدن به آن آسیب نرساند.

قیمت ورق هاردوکس 1401

عدم توجه به ویژگی

قیمت ورق هاردوکس 1401 در صورت عدم توجه به این ویژگی در زمان خرید، ممکن است سنگ شکن محوری در معرض خوردگی قرار گیرد که این امر برای کاهش عمر دستگاه بسیار مهم است. از طرفی قطعات این دستگاه باید به خوبی به هم وصل شده و هیچ کدام شل آویزان نشوند. زمانی که این دستگاه را از برندهای معروف بازار خریداری می کنید، خیلی زود متوجه می شوید که قطعات آن با یکدیگر در تضاد هستند. همچنین گاهی اوقات تیغه این دستگاه کند بوده و استحکام لازم برای شکستن سنگ را ندارد.

متال طاها

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری