متال طاها

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه گروه صنعتی فولاد مبارکه که یکی از پربازده ترین کارخانجات فولاد و بزرگترین خط تولید ورق فولادی ایران می باشد، پیوسته در تلاش است تا با کیفیت ترین ورق ها در بازار آهن و فولاد تولید کند. به همین دلیل قیمت ورق فولاد مبارکه به عنوان معیاری برای بازار ورق ایران شناخته می شود و نقش تعیین کننده ای در برآورد هزینه پروژه های صنعتی و صنعتگران دارد.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه
قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

 

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

استحکام و مقاومت بالای ورق های فولاد مبارکه که مطابق با استانداردها و کیفیت جهانی تولید می شوند از ویژگی های بارز آنها می باشد. این ورق ها با ضخامت ها و ابعاد مختلف تولید می شوند و قیمت ورق فولاد مبارکه بر اساس سایز یا نوع ورق متفاوت است. از دیگر عوامل موثر بر قیمت ورق فولاد مبارکه می توان به عرضه و تقاضا، نوسانات نرخ ارز و نرخ جهانی آهن و فولاد اشاره کرد.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

مراحل تولید ورق سیاه فولاد مبارکه

در این روش ابتدا تکتال تولیدی را در کوره از پیش گرم شده با دمای بالا قرار می دهند. پس از خروج تکثال از کوره از پیش گرم شده، پوسته اکسیدی روی سطح تکتال تشکیل می شود. برای حذف این لایه اکسیدی عملیات لایه برداری انجام می شود. که تاثیر زیادی در افت دمای سطح مخزن دارد.

نورد خشن مرحله بعد از شستشوی پوسته است. در این مرحله قطعه کار چندین بار از غلتک ها عبور می کند تا به تدریج به ابعاد مورد نظر برسد. در طی این فرآیند توزیع دمای بار تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله انتقال حرارت به محیط و حرارت ناشی از تغییر شکل پلاستیک قرار می گیرد و ضخامت ورق بین 15 تا 30 درصد کاهش می یابد. نورد خشن دارای 2 تا 3 قفسه است. پس از آخرین قفسه نورد ناهموار، این محصول وارد مرحله نورد نهایی می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  ورق استیل 410 و 420

اجزای اصلی خط نورد گرمفر را از قبل گرم کنید

تکثال در کوره از قبل گرم شده تا دمای 1200-1250 درجه سانتیگراد گرم می شود. برای حذف عناصر آلیاژی محلول و عیوب ساختاری از ریخته گری. انتخاب دمای پیش گرمایش مناسب هم برای جلوگیری از هزینه اضافی ناشی از افزایش بیش از حد دما و هم برای به حداقل رساندن تشکیل رسوبات سخت ناشی از دمای پایین پیش گرم بسیار مهم است.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

قفسه های نورد ناهموار (نورد اولیه)

ورق ها پس از گرم شدن از قبل با فشار آب پوست کنده می شوند. سپس وارد قفسه های کار خشن می شوند. ورق ها طی چند مرحله نورد به حدود 75 درصد ضخامت اولیه خود کاهش می یابند. در هر مرحله کاهش ضخامت باعث افزایش عرض می شود که توسط غلتک های عمودی کنترل می شود. پس از این مرحله، این محصول وارد جعبه کلاف یا مستقیماً وارد قفسه های نورد نهایی می شود.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

جعبه کویل

جعبه کویل روی میز انتقال بین قفسه های نورد خشن و نهایی قرار دارد. هدف اصلی جعبه سیم پیچ طول خط نورد است. از دیگر مزایای جعبه کلاف عبارتند از: شکستن پوسته ها، همگن شدن دمای محصول که باعث ایجاد خواص مکانیکی یکنواخت در ورق می شود. همچنین ظرفیت تولید را افزایش دهید. در انتهای میز انتقال، ورق را قبل از ورود به قفسه های نورد نهایی باز کرده و پوست می کنند.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

قفسه های نورد نهایی

خط نورد نهایی شامل 5 تا 7 قفسه نورد در یک ردیف است. زمانی که ورق به دمای مناسب رسید، وارد اولین قفسه نورد نهایی می شود. سپس به طور مداوم از قفسه های دیگر عبور می کند. سرعت ورق در این قفسه ها بین 10 تا 20 متر بر ثانیه است و ضخامت ورق را بین 1 تا 4 میلی متر یا کمتر کاهش می دهند. مانند قفسه های ناهموار، این قفسه ها معمولا دارای 4 غلتک هستند. هنگام ورود به خط نهایی، دمای ورق و هنگام خروج از خط، دما و ضخامت ورق اندازه گیری می شود. در این مرحله ضخامت توسط سیستم کنترل ضخامت اتوماتیک و با تغییر سرعت نورد دما کنترل می شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  خرید فولاد 1.2550

واحد خنک کننده

هنگامی که ورق ها از قفسه های نورد نهایی خارج می شوند، تحت شرایط کنترل شده روی میز خنک کننده خنک می شوند. هدف از این مرحله کاهش دمای ورق از 850 درجه سانتیگراد به دمای مرحله سیم پیچی که حدود 580 درجه سانتیگراد است می باشد. پس از مرحله خنک سازی، ورق در پیچ پیچ پیچ می شود و اجازه می دهد تا خنک شود تا برای بارگیری آماده شود.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

کویل

پس از خروج از واحد خنک کننده، دما اندازه گیری شده و محصول در واحد کویلینگ کویل می شود.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

ورق سیاه فولاد مبارکه

ورق مشکی فولاد مبارکه به عنوان مهم ترین ورق فولادی تولید شده بر اساس استاندارد DIN آلمان و شامل عرض مشترک 1.5 متر و ضخامت های 2 تا 15 میلی متر می باشد. با توجه به میزان کربن و عیار فولاد مصرفی، ورق های سیاه فولاد مبارکه به درجه های مختلف تقسیم می شوند.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه-قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه-قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه-قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه-قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه-قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه-قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه-قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری