متال طاها

میلگرد استیل 420

میلگرد استیل 420

میلگرد استیل 420

میلگرد استیل 420 یا همان فولاد ضد زنگ 420 جزء دسته فولاد های آلیاژی استنلس استیل می باشد. که با مشخصات  X20Cr13  و 1.4021 در میان فروشندگان این کالا ها  شناخته می شود. فروشگاه بزرگ متال طاها یکی از فروشندگان اصلی این نوع میلگرد می باشد. به این نمونه از میلگرد ها فولاد های نسوز هم گفته می شود. میلگرد استیل 420 از عناصری همچون کربن، گوگرد، کروم، سیلیسیوم، فسفر، منگنز تشکیل شده است. و حداقل 12 درصد در خود عنصر کربن دارد. این میلگرد از سختی زیادی معادل 50HRC بهرمند است. این فولاد در برابر حرارت زیاد و گاز ها بسیار مقاوم هستند . از بهترین ویژگی این میلگرد می توان گفت که  توان سخت کاری از روش عملیات حرارتی  اشاره کرد. میلگرد استیل 420 در محیط هایی که اصطحکاک و سایش وجود دارد استفاده به سزایی می شود. از طرفی دیگر این فولاد ها در مقابل اکسید کربن، سایش، بخار آب بسیار مقاومت دارند. در ادامه این مقاله بیشتر از کابرد های این میلگرد آشنا می شویم و به آن بیشتر می پردازیم.

میلگرد استیل 420

این فولاد در میان فروشندگان با نام میلگرد استیل بگیر 420 و میلگرد نسوز شهرت دارد . این میلگرد در دسته بندی استیل های مغناطیسی قرار دارد. استیل های سری 400 از طریق آهنربا جذب می شوند و به همین جهت آن را استیل بگیر نام گذاری کرده اند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  نکاتی قبل از خرید فولاد

این فولاد نسبت به میگرد های دیگر خواص مکانیکی بالایی دارد، اما مقاومت کمتری دارد نسبت به فولاد های زنگ نزن استنیتی ، میلگرد استیل 420 در کارگاه های ریخته گری با دو روش ریخته گری سانترفیوژ و ریخته گری ساده تولید و استفاده می شود.

این میلگرد در حالت آنیل شده از فرم پذیری خوبی بهره مند است. استحکام این میلگرد در حرارت های بالا کاهش پیدا می کند و اما در حرارت های پایین فرم پذیری آن رنج خاصی دارد و شکننده هستند.

قابلیت جوشکاری میلگرد استیل 420

این میلگرد قابلیت جوشکاری بسیار خوبی دارد، ولی برای جوشکاری این میلگرد لازم است از الکترود هایی که پوشش آن استیل 420 است استفاده شود. عملیات حرارتی این میگلرد نباید از 700 درجه بالاتر برود و در رنج حرارتی 800تا 1100درجه سانتی گراد فرم گرفته و پس از آن به آرامی سرد شود.

مقاومت در برابر خوردگی

مقاومت در برابر خوردگی این میلگرد شرایط متفاوتی دارد ، مثل:

در شرایط آنیل شده استواری این میلگرد در برابر زنگ زدگی کمتره می شود.

در شرایط سخت کاری شده ورق استیل 420 در هوای مرطوب و مواد غذایی مقاومت به خوردگی نسبتا خوبی دارد.

در شرایطی که سطح میلگرد صاف و پولیش خورده باشد مقاومت در برابر خوردگی افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  ترکیب های فولادی

کاربرد های میلگرد استیل بگیر 420

این میلگرد در صنایع مختلف زیادی کاربرد دارد که عبارتند از:

. شفت ها

. اتصالات

. تجهیزات هیدرولیکی

. قطعات پمپ و شیرآلات

. صنعت خودرو

. صنعت پتروشیمی

. اسپیندل

. میله های پیستون ها

یکی از کاربرد های مهم  استیل 420  این است که در تولید قاشق و چنگال و کفگیر مورد استفاد قرار گرفته می شود.

مشاهده قیمت و خرید میلگرد استیل 420

قیمت این محصول در فروشگاه متال طاها  برای مشتریان و بازدیدکنندگان  محترم قابل مشاهده است.

قیمت این میلگرد بر اساس نوع آلیاژ و قطر و طول آن محاسبه می شود. این میلگرد به دلیل پایین بودن درصد نیکل قیمت پایین تری دارد و با افزایش قطر میلگرد قیمت آن هم افزایش پیدا خواهد کرد . قیمت این محصول در صفحه سایت متال طاها قابل مشاهده است . برای استعلام قیمت هم میتوانید به پشتیبان های آنلاین سایت متال طاها مراجعه کنید . جهت اطلاع از قیمت لحظه به لحظه میلگرد استیل 420 میتوانید با شماره مدیریت تماس حاصل فرمایید ، و در صورت انتخاب این میلگرد اقدام به خرید کنید . توجه داشته باشید که قیمت روز این نوع میلگرد همراه با آخرین تاریخ ویرایش شده این  در سایت درج شده و قابل مشاهده است .

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری