متال طاها

قیمت ورق مقاوم در برابر سایش(Hardox)

قیمت ورق مقاوم در برابر سایش(Hardox) : ورق محافظ سایش از خانواده ای از ورق ها است که با وجود تفاوت های فراوان در گریدهای مختلف، یک ویژگی مشترک دارند و آن مقاومت سایشی بالای این گریدها است.

این ویژگی زمانی اهمیت پیدا می کند که ورق ضد سایش تولید شده دائماً با مایعات یا گازها در تماس باشد.

این مواد در حین جابجایی خود می توانند سطح ورق را ساییده و خواص مکانیکی ورق را ضعیف کرده و در نهایت منجر به نقص یا تغییر شکل محصول شوند.

با توجه به وجود شرایط عملیاتی فوق یا بسیاری از شرایط مشابه دیگر، ایده تولید ورق های ضد سایش شکل گرفت.

همانطور که گفته شد، صفحه سایش به دلیل کاربرد وسیع در اندازه ها، ضخامت ها و ترکیبات شیمیایی مختلف تولید می شود. برای تعیین قیمت ورق ضد سایش باید شرایط زیادی در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال برخی از صفحات سایش موجود در بازار ایران در واقع ورق های ST52 هستند که از طریق یک فرآیند روکشی روکش ضد سایش شده اند.

از طرفی اکثر ورق های مقاوم در برابر سایش وارداتی مانند ورق هاردوکس دارای عناصری در ساختار خود هستند که این سختی را ایجاد می کنند. بنابراین؛ روش تولید یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت ورق سایش است.

نوسانات نرخ ارز، هزینه های انرژی و هزینه های حمل و نقل نیز می توانند از عوامل موثر بر قیمت ورق های سایش باشند.

ورق هاردوکس یکی از شناخته شده ترین صفحات سایش در جهان است و در کارخانه SSAB سوئد تولید می شود. قیمت ورق هاردوکس تحت تاثیر نوع گرید استفاده شده است. در ادامه با مهم ترین درجه های برگه هاردوکس آشنا می شویم.

ورق هاردوکس 400 یکی از پرکاربردترین انواع صفحات سایش است و به دلیل خواصی که دارد می توان در مواردی که نیاز به جوشکاری، فرم دهی یا ماشین کاری است، استفاده کرد.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فولاد A537 cl 1

ضخامت این محصول از 3 تا 40 میل می باشد و قیمت ورق هاردوکس 400 تابعی از ضخامت ورق در نظر گرفته می شود.

هاردوکس 400 یک ورق فولادی کربن متوسط ​​است. ورق هاردوکس 450 حاوی کربن کمتری نسبت به ورق سری 400 است که این امر باعث انعطاف پذیری بیشتر این گرید نسبت به ورق هاردوکس 400 می شود.

قیمت ورق هاردوکس 450 بسته به تغییر شرایط اقتصادی و هزینه های واردات ممکن است متفاوت باشد. ورق های هاردوکس 450 مانند سری 400 در سایزهای 3 تا 40 میل از شرکت تهران به فروش می رسد.

همانطور که از نام این گرید مشخص است ورق هاردوکس 500 سخت ترین سطح را در بین دو گرید دیگر ارائه شده دارد. این گرید به دلیل سختی بالاتر، تفاوت قیمت قابل توجهی نسبت به سایر گریدها دارد.

قیمت ورق هاردوکس 500 با توجه به نابسامانی های بازار آهن و شرایط ناپایدار اقتصادی کنونی روزانه تغییر می کند اما شما می توانید به روزترین قیمت ورق هاردوکس 500 را در این صفحه مشاهده کنید.

تیم پشتیبانی فولادینو از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 الی 17:30 و پنجشنبه از ساعت 08:00 الی 14:00 آماده پاسخگویی به شما می باشد.

ورق هاردوکس به عنوان یک نوع ورق مقاوم در برابر سایش یکی از موارد بسیار مهم است. در این مقاله می خواهیم در مورد این محصول فولادی صحبت کنیم، با ما همراه باشید و نظر خود را به اشتراک بگذارید.

قیمت ورق مقاوم در برابر سایش(Hardox)
قیمت ورق مقاوم در برابر سایش(Hardox)
قیمت ورق مقاوم در برابر سایش(Hardox)

ورق هاردوکس (ضد سایش) چیست؟

هاردوکس مانند ورق فولادی نوعی ورق فولادی مقاوم در برابر سایش است که دارای استحکام بالایی بوده و در برابر تنش های الکتریکی بالا مقاوم است به همین دلیل به آن ورق مقاوم در برابر سایش نیز می گویند.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  خرید میلگرد 321

از دیگر ویژگی های ورق هاردوکس شکل پذیری بالا، جوش پذیری و ماشین کاری می باشد. خواص ضد سایش فولاد هاردوکس آن را در بین شرکت های بیل مکانیکی، بدنه تانکر، شن و ماسه و سنگ بسیار محبوب کرده است.

صفحه سایش هاردوکس به عنوان فولاد سخت شده نیز شناخته می شود. قبل از خرید ورق هاردوکس باید اطلاعاتی در مورد آن و برندهای ورق CK45 موجود در بازار به دست آورید.

قیمت ورق مقاوم در برابر سایش(Hardox)
یکی از مهم ترین تفاوت های ورق های هاردوکس با سایر ورق ها، چقرمگی آنها است.

با توجه به این ویژگی ورق هاردوکس به فولاد سخت معروف شده است.

ورق های محافظ سایش را می توان بدون از دست دادن خواص خم، جوش و ماشین کاری کرد.

همچنین می توانید اخبار روز آخانلات را در صفحه اینستاگرام آخان رسن دنبال کنید.

ورق هاردوکس در گریدهای مختلفی تولید می شود که البته گریدها نشان دهنده میزان انعطاف پذیری، جوش پذیری و سختی ورق هستند. می توان گفت که مشخصه همه این گونه ها عمر طولانی آنهاست.

مقاومت فولاد در برابر پایین آمدن با معیار برینل اندازه گیری می شود. این روش برای اولین بار توسط مهندس سوئدی یوهان آگوست برینل استفاده شد. وجود این عناصر در ترکیب ورق هاردوکس باعث افزایش یکنواختی، استحکام و سختی آن می شود.

استفاده از این ورق در سازه ها منجر به کاهش قابل توجه وزن آن می شود.

برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.

قیمت ورق مقاوم در برابر سایش(Hardox)
قیمت ورق مقاوم در برابر سایش(Hardox)
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری