متال طاها

صفحات پوشیدنی سنتی

صفحات پوشیدنی سنتی : نکته مهم این است که هر آلیاژ سایش را نمی توان به درستی در برابر انواع سایش استفاده کرد، اما استفاده موفق از آلیاژ ضد سایش تنها با آگاهی از نوع سایش و آگاهی از خواص مورد نیاز امکان پذیر است.

این نه تنها باعث افزایش طول عمر می شود، بلکه بدون ترک ها و فرورفتگی های ناخوشایند ناشی از ضربه، تجهیزات شما در هنگام استفاده زیباتر به نظر می رسند.

استفاده از ورق هاردوکس با کاهش وزن استحکام سازه را افزایش می دهد. منگنز به مقدار 1 تا 1.6 درصد به دلیل محلول سخت شونده سختی این فولاد را افزایش می دهد.

ما می دانیم که با افزایش محتوای کربن، سختی افزایش می یابد. اما قدرت در حال کاهش است. این ورق های فولادی به دلیل ساختاری که دارد عمدتاً در صنایعی که به استحکام بالایی نیاز است استفاده می شود.

در خرید این محصول فولادی باید در نظر داشته باشید که ورق های فولادی مختلفی در بازار وجود دارد که کاربرد مشابه ورق هاردوکس دارند. فولاد سایش هاردوکس به کاهش وزن و افزایش عمر کامیون ها، کمپرسی ها، سطل ها و … کمک می کند.

به عنوان مثال، یک سطل سبک تر ساخته شده از ورق هاردوکس ظرفیت بار را 10-20٪ و در برخی موارد حتی بیشتر افزایش می دهد. ورق هاردوکس یا ورق مقاوم در برابر سایش یک ورق فولادی با مقاومت سایش بالا است.

این محصول در طیف وسیع تری مانند صفحات پوشیدنی سنتی، لوله های سایش و میله گرد هاردوکس موجود است. در مواردی که محدودیت ضخامت استفاده می شود، SSAB ورق های هاردوکس را در ضخامت های 0.7 تا 160 میلی متر ارائه می دهد.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  لوله سیلندری آلومینیومی

صفحات پوشیدنی سنتی

برای مشاوره خرید و قیمت لحظه ای با ما در تماس باشید.

در تولید این آلیاژ فولاد علاوه بر کربن که اساس همه آلیاژهای فولادی است، عناصر دیگری مانند نیکل، سیلیکون، منگنز، کروم، مولیبدن، فسفر، گوگرد و بور وجود دارد. اما با افزایش سختی، شکل پذیری ورق و قابلیت ماشینکاری و جوشکاری آلیاژ کاهش می یابد.

برای این منظور می توان از سیم جوش جامد در روش های MAG و TIG استفاده کرد. به دلیل مقاومت خوب در برابر سایش، ورق هاردوکس به عنوان ورق مقاوم در برابر سایش نیز شناخته می شود.

برای خرید ورق ضد سایش در اصفهان با نمایندگی اصلی این ورق بازرگانی آراداهان تماس حاصل فرمایید. دو عنصر مهم در شیمی ورق ضد سایش کربن و منگنز وجود دارد که منجر به تشکیل لایه های کاربید آهن می شود.

ورق هاردوکس بر خلاف اکثر محصولات آلیاژی فولادی که بر اساس ترکیب شیمیایی آنها طبقه بندی می شوند، با سختی اندازه گیری می شوند. بنابراین فولاد با فرمول شیمیایی خاص برای رفع چنین نیازی تولید شد.

این مورد مربوط به برگه Veldox 700 است که سعی کرده ایم لیست کامل عناصر تشکیل دهنده و درصد استفاده از آن را به شما نشان دهیم. به همین دلیل در صنایع با مقاومت بالا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجایی که Creusabro® Dual در برابر سایش و ضربه بسیار مقاوم است، از این فولاد در ساخت ناودان ها، قیف ها، اسلب ها یا سطل های بیل مکانیکی استفاده می شود.

صفحات پوشیدنی سنتی

طراحان و اپراتورهای کارخانه فولاد، صفحات سایش را در تلاش برای افزایش طول عمر اجزای حیاتی و کاهش وزن هر مجموعه انتخاب می کنند. به همین دلیل هنگام جوشکاری، خمش و برش ورق های هاردوکس باید اقدامات حفاظتی لازم انجام شود.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  ورق ضد سایش دورستات 500

قطعاً بیل مکانیکی باید از ورقی استفاده کند که در دسته ورق های ضد سایش با مقاومت بالا قرار می گیرد، بنابراین بهترین گزینه برای برشکاری و جوشکاری و ساخت بیل مکانیکی استفاده از ورق هاردوکس می باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک ورق فولادی برای ساخت برخی محصولات در صنعت باید داشته باشد، مقاومت در برابر سایش است. این به این دلیل است که سختی یکی از مهمترین عوامل در هنگام تلاش برای افزایش مقاومت در برابر سایش است.

برای تعیین این معیار از یک فرورفتگی کروی استفاده می شود که از فولاد یا کاربید تنگستن ساخته شده است. هاردوکس یک صفحه فولادی بسیار مقاوم در برابر سایش است که توسط SSAB در سوئد تولید و در سراسر جهان عرضه می شود.

هر درجه از صفحه سایش از نظر ترکیب شیمیایی، دامنه خواص مکانیکی و روش های تولید عملاً منحصر به فرد است. این ورق ها با وجود عناصر آلیاژی و روش های خاص تولید، با حفظ شکل پذیری، محکم و سخت هستند.

این نوع فولاد آلیاژی دارای مقاومت بالا و سختی ضد خش است. ورق های فولادی با کربن بالا به طور کلی مقاومت خوبی در برابر لغزش، ضربه و خراش دارند.

برای دیدن محصولات جدید و اطلاعات جدید درباره محصولات و قیمت لحظه ای کلیک کنید.
صفحات پوشیدنی سنتی
صفحات پوشیدنی سنتی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری