در مورد هاردوکس 600 استحکامی
متال طاها

تفاوت بین صفحات هاردوکس و ولدوکس چیست؟

تفاوت بین صفحات هاردوکس و ولدوکس چیست؟ هاردوکس و ولدوکس ورق های فولادی هستند که هر کدام کاربردهای وسیعی دارند. اما این ورق ها تفاوت مهمی با سایر ورق های فولادی دارند. این تفاوت مقاومت بالای آنها در برابر سایش و خوردگی است. در واقع این ورق ها جزو دسته ورق های مقاوم در برابر سایش هستند. با توجه به اینکه فولاد در اکثر صنایع مهم و اساسی دنیا نقش حیاتی ایفا می کند، ما در تلاش هستیم تا از با کیفیت ترین فولادها نهایت استفاده را ببریم.

هاردوکس

تفاوت بین صفحات هاردوکس و ولدوکس چیست؟

تفاوت بین صفحات هاردوکس و ولدوکس چیست؟
تفاوت بین صفحات هاردوکس و ولدوکس چیست؟

این ورق ها سختی بالایی دارند و این ویژگی باعث می شود در صورت تماس مکرر با اجسام و اجسام دیگر یا سر خوردن این اجسام بر روی آنها فرسوده نشوند. دلیل اصلی این ویژگی ورق های هاردوکس و ولدوکس وجود درصد بالای کربن در ساختار آنهاست. همانطور که می دانید کربن یکی از مهمترین عناصر سنگ آهن و انواع فولاد است.

متفاوت تولید کرد

با کنترل این جزء مهم می توان ورق های موجدار با ویژگی های متفاوت تولید کرد. هر چه مقدار عنصر کربن در ساختار ورق های فولادی بیشتر باشد، سختی بالاتر و در نتیجه مقاومت به سایش بالاتر خواهد بود. البته در کنار درصد بالای کربن در این ورق ها، دلایل دیگری نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به افزودن آلیاژهای خاص برای افزایش سختی آنها اشاره کرد. در ادامه تعدادی از مهم ترین عناصر آلیاژی که در ساختار ورق های هاردوکس و ولدوکس استفاده می شود را شرح خواهیم داد.

ورق های فولادی مقاوم در برابر سایش هستند

اگرچه ورق های هاردوکس و ولدوکس ورق های فولادی مقاوم در برابر سایش هستند و سختی بالایی دارند، اما تفاوت هایی با هم دارند. این تفاوت ها عمدتاً در عناصر آلیاژی مورد استفاده در ساخت این ورق ها نهفته است. بنابراین، هر دو آلیاژ استفاده شده در هر یک از آنها ممکن است متفاوت باشد و درصد استفاده از هر یک از آلیاژها متفاوت باشد. البته این موضوع باعث شده که هر کدام از برگه های هاردوکس و ولدوکس ما به چند گرید مختلف تبدیل شوند که در ادامه به تفصیل توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  مرکز خرید آهن آلات در تهران

صنایع

این ورق ها در ضخامت های مختلف برای استفاده در صنایع مختلف تولید می شوند. تولید این ورق ضد سایش با ضخامت 5 میلی متر به بالا انجام می شود که ضخامت کمتر از این مقدار تولید نمی شود. این ورق ها انعطاف پذیری خوبی دارند، بنابراین می توان آنها را به خوبی خم کرد. علاوه بر این، به راحتی می توان آنها را جوش داد و این ورق ها را می توان به یکدیگر یا به فلزات و تجهیزات مختلف دیگر جوش داد. ورق های هاردوکس از نظر برش نیز عالی هستند

ورق فولادی به خوبی برش داده می شوند

و با اکثر روش های برش ورق فولادی به خوبی برش داده می شوند. ورق های هاردوکس به ندرت مستقیماً پردازش می شوند و در بیشتر موارد ابتدا به تجهیزات و ابزارهای ثانویه تبدیل می شوند و سپس مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به این نکته لازم است که این ورق ها برای پردازش و تبدیل مناسب باشند. برش، جوشکاری و خمکاری از مهم ترین فعالیت هایی است که بر روی این ورق ها انجام می شود تا به ابزار یا تجهیزات مطلوب تبدیل شوند.

ابزار فولادی بر روی بدنه یا اجسام دیگر باشد، مناسب هستند

با توجه به ویژگی های مناسب این ورق ها در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارت دیگر، اگر بخواهیم آن را با جزئیات بیان کنیم، این ورق ها در هر جایی که نیاز به لغزش ابزار فولادی بر روی بدنه یا اجسام دیگر باشد، مناسب هستند. اگرچه این ورق ها در تمام مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اما در صنایع مختلف برای ساخت تجهیزات و ابزار کاربرد فراوانی دارند. اینها شامل ماشین آلات معدن، راهسازی و فرآوری است. از آنجایی که تجهیزات معدن مانند بولدوزر، بیل مکانیکی و سایر ماشین‌ها باید همیشه تیغه‌های خود را روی سنگ‌هایی با سختی متفاوت بکشند، ورق‌های محافظ سایش هاردوکس ممکن است بهترین گزینه باشد.

پیشنهاد میشه این مطلب رو بخونی!  فروش فولاد سردکار 1.2210

شرایط مشابهی در صنعت راه سازی وجود دارد

شرایط مشابهی در صنعت راه سازی وجود دارد و استفاده از این ورق ها کاربردی و مناسب است. در صنعت بازیافت نیاز به تیغه و چنگال برای خرد کردن و خرد کردن ضایعات مواد مختلف وجود دارد و ورق های هاردوکس گزینه مناسبی است. این نوع ورق ها دسته دیگری از ورق های ضد سایش هستند که در زمینه ها و صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. ​A rticle has  been

تفاوت این ورق ها با ورق های هاردوکس عمدتاً در آلیاژهای مورد استفاده

تفاوت این ورق ها با ورق های هاردوکس عمدتاً در آلیاژهای مورد استفاده و درصد آنها است. این ورق ها در ضخامت های مختلفی تولید می شوند که هر کدام برای استفاده در بخش های مختلف صنایع مختلف مناسب می باشند. این ورق ها در حال حاضر در ضخامت های 4 تا 130 میلی متر تولید می شوند. این ورق ها علاوه بر اینکه در برابر سایش بسیار مقاوم هستند، احتمال خوردگی آن در اثر هوا یا مواد دیگر نیز بسیار کم است. ورق های فولادی معمولی نازکتر هستند.

ورق های فولادی معمولی نازکتر هستند.

از طرفی این ورق ها به دلیل استحکام و چقرمگی بالا نسبت به ورق های فولادی معمولی نازکتر هستند. بنابراین استفاده از این نوع ورق های ضد سایش می تواند منجر به وزن دهی سازه ها یا تجهیزات شود. در ادامه با انواع ورق Veldox، ویژگی ها و کاربردهای مهم آنها بیشتر آشنا می شویم. ورق های Veldox مانند ورق های هاردوکس در چندین دسته مختلف قرار می گیرند. طبقه بندی این ورق ها بر اساس درجه سختی آنها است. در این نوع ورق ها یک الگو نسبت به بقیه موثرتر است و در بسیاری از کاربردها استفاده می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فقط کافیه یک بار از ما خرید کنی

معرفی انواع ورق
معرفی مجموعه متال طاها

محبوب ترین مقاله ها

دسته بندی مقالات

برچسب های ضروری